Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Meer spanning

+15
Swallow
Topaz
Visual
Donna
Nevaeh
Boots
Lucardi
Pearl
Cobrazarao
Celebrían
Lawson
Remember
Sultan
Nojin
Nirvana
19 plaatsers

Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende

Welk idee zou moeten worden toegepast?

Meer spanning Vote_lcap11%Meer spanning Vote_rcap 11% [ 2 ]
Meer spanning Vote_lcap26%Meer spanning Vote_rcap 26% [ 5 ]
Meer spanning Vote_lcap11%Meer spanning Vote_rcap 11% [ 2 ]
Meer spanning Vote_lcap52%Meer spanning Vote_rcap 52% [ 10 ]
Totaal aantal stemmen : 19


Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 3]

1Meer spanning Empty Meer spanning do 18 aug - 13:14

Nirvana

Nirvana
VIP

Oké, ik ga deze openingspost kort houden. :'D

Mijn conclusie was dat het leuk is om te RPGen als er enige spanning in zit. Spanning in de zin van:

- Gevechten/ruzies onderling
- Sociale spanning (liefde, haat, angst)
- Competitieve spanning (leiders van kuddes tegenover elkaar)

Nou, nu had ik 2 dingen bedacht.

1. Een gebied aanmaken wat grenst aan de mensenwereld. Of nou ja, 'grenst', een gebied waar ook mensen kunnen komen. Om paarden te vangen, bijvoorbeeld. Onrealistisch? Neehoor, gebeurdt vaak genoeg! Is ontzettend leuk om te RPGen. Paard kan net ontsnappen of wordt gevangen genomen en moet zien te bevrijden, e.v.t. met hulp van vrienden. Leuk toch? ;D

2. Er kan wat meer gespeeld worden met roofdieren. Nu lijkt het me wel leuk als er een paar accounts worden aangemaakt. Bijvoorbeeld: Leeuwin, Wolf, Cheetah. Of nog meer/andere roofdieren. Deze accounts worden gespeeld door verschillende leden van DH en kunnen zomaar een topic binnenvallen! Net als in het wild - Rawr! Of, als mensen hier teveel tegenstand tegen hebben.. kan de leeuw/wolf whatever de topicstarter even een bericht sturen of het roofdier toestemming heeft.

Met beiden moet wel gelet worden op powerplay natuurlijk. Maar als dat gedaan wordt en iedereen de ander blijft respecteren, is het volgens mij hartstikke leuk. Te veel topics zijn zo.. standaard. Er gebeurd weinig. Af en toe een wolf of een storm, en that's it. Een andere RPG had bijvoorbeeld dat merries gedwongen konden worden een kudde te joinen. Dat soort dingen - da's gewoon leuk om te RPGen.

Ik weet dat dit een beetje een vreemd idee is misschien... Maar wellicht een leuke toevoeging?



Alsnog een lang topic? Nee toch..?



Laatst aangepast door Nirvana op vr 19 aug - 1:04; in totaal 1 keer bewerkt

2Meer spanning Empty Re: Meer spanning do 18 aug - 13:28

Nojin

Nojin

Er moet inderdaad meer actie komen in DH.

De kuddes zijn half uitgestorven, hoe dat komt I don't know, er zijn genoeg actieve leden hoor.

Maar mensen moeten terug creatiever worden. Alles wordt gewoon nagedaan wat creatief bedacht is en waar mensen lang aan hebben gewerkt. Probeer actie in die posts te krijgen. Laat je creatieve brein eens werken mensen.

3Meer spanning Empty Re: Meer spanning do 18 aug - 18:45

Sultan

Sultan
VIP

Hmmm.. Ik zat er ook aan te denken om een gebied te laten grenzen aan de mensenwereld ja, lijkt me echt superleuk om te spelen! Dus ik ben het er eigenlijk wel mee eens, dan komt er weer wat spanning in de RPG idd! ^^

http://twilightgame.actieforum.com

4Meer spanning Empty Re: Meer spanning do 18 aug - 19:51

Remember

Remember

1. Een gebied aanmaken wat grenst aan de mensenwereld. Of nou ja, 'grenst', een gebied waar ook mensen kunnen komen. Om paarden te vangen, bijvoorbeeld. Onrealistisch? Neehoor, gebeurdt vaak genoeg! Is ontzettend leuk om te RPGen. Paard kan net ontsnappen of wordt gevangen genomen en moet zien te bevrijden, e.v.t. met hulp van vrienden. Leuk toch? ;D



Dit is inderdaad een goed idee, maar dan moet je wel zorgen dat het niet gaat verwarren en er mensen zijn die mensen aangaan maken.


Ja, ik vind het allemaal een erg goed idee! Heel leuk! En ik denk dat mensen dan ook minder inspiratie loos worden en kudde's actiever.

5Meer spanning Empty Re: Meer spanning do 18 aug - 20:05

Lawson

Lawson
Agent Monkey

Ik vind het mensengebied heel leuk, het met de roofdieren ook wel, maar dan kan het zijn dat je leden hebt uitgekozen, en de rest gaat klagen, waarom mag ik dan geen panter spelen, ofzo, want ik neem aan dat je maar een paar accounts wil met elk een verschillend roofdier, anders is het geen paarden RPG meer
snappen jullie het?

Maar ik vind dat van het mensen gebied heel leuk!

6Meer spanning Empty Re: Meer spanning do 18 aug - 20:10

Remember

Remember

Inderdaad met het gebied met die roofdieren is het wel lastig, natuurlijk kan je ook gewoon virtueel spelen, want ik neem aan, dat er wel wat meer dieren van een soort zijn.

7Meer spanning Empty Re: Meer spanning do 18 aug - 20:30

Celebrían

Celebrían
VIP

Sociale en competieve spanning is onderling te regelen, lijkt me. Dat moeten mensen zelf overleggen en dan uitvoeren. Of, om het leuker te maken, hoeven ze het niet te overleggen en kan er gewoon zoiets ontstaan. Maar zoiets is gewoon de keuze van de 'eigenaren' van de 'rpg-accounts'.

Een gebied dat aan de mensenwereld grenst is wel een leuk idee. Net zoals het idee van de roofdieren. Misschien dat er dan ook een paar mensen gespeeld kan worden? Al zul je dan wel zorgvuldig moeten uitzoeken of overleggen wie die rollen op zich gaan nemen.
Niet dat we dan hetzelfde krijgen als toen met die 'trainingspaarden'. De accounts waren aangemaakt en uiteindelijk werden ze op non-actief gezet omdat het plan toch niet door ging. Dat was erg jammer, vond ik.

8Meer spanning Empty Re: Meer spanning do 18 aug - 20:41

Cobrazarao

Cobrazarao
VIP

Ik vind die ideeën wel wat.

Misschien dat Cobrazarao wel in de toekomst met zijn leger DH binnenstormt om het te veroveren. xD Hehehehehe >Very Happy

Ik hoop alleen dat mensen niet gaan overdrijven :). Dat het nog realistisch blijft.

En als er een roofdier is dat ie zeker actief moet blijven :)

9Meer spanning Empty Re: Meer spanning do 18 aug - 21:44

Pearl

Pearl
Moderator

Ik vind het erg leuk bedacht, vooral dat gebied waar ook mensen kunnen komen.

Alléén.. De wilde dieren. Daar twijfel ik een beetje over. Dat lijkt me best wel een gedoe, want dan denken dadelijk nieuw leden dat je ook roofdieren aan mag maken. Nee, dat vind ik persoonlijk een minder idee. Alleen is iets als een Regenwoud wel leuk, waar je wilde dieren tegen kan komen net als het mensen gebied. Zoals slangen, eventueel leeuwen en andere roofdieren. Dát kan natuurlijk ook.

http://www.dreamhorses.biz

10Meer spanning Empty Re: Meer spanning do 18 aug - 22:08

Lucardi

Lucardi

Ik vind het 2 goede ideën, máár, ik geef Parel wel gelijk. Het kan voor verwarring zorgen bij nieuwe leden, en wie mogen die dieren dan spelen, en worden ze dan wel actief gehouden?



Het lijkt mij dan inderdaad een beter idee om een gebied aan te maken waar je gewoon zulke dieren tegen kan komen, daar zijn geen accounts voor nodig.

11Meer spanning Empty Re: Meer spanning do 18 aug - 22:22

Boots

Boots

Oelala! *Ziet zichzelf als mensje spelen / roofier* ;d

Ik vind dat bepaalde leden dat mogen doen, niet kriskras aanmaken. Een beetje subtiel mag wel.


Wat kudde betreft: Zolang de leiders actief zijn, is de kudde negen van de tien keer ook actief. Daarmee bedoel ik activiteiten etc. organiseren.


Een algemeen plot bedoel je? Dat is een idee!

12Meer spanning Empty Re: Meer spanning do 18 aug - 22:26

Nevaeh

Nevaeh

Mh.

Met de mensenwereld is wel een enorme verandering. De RPG gaat toch over wilde paarden, die nog nooit met mensen contact hebben gehad? Nee, ik ben tegen het gebied met mensen. Ik vind het al snel aandacht vragen als je je paard laat vangen door mensen ofseuw en dan hulp roept. Ik kwam eigenlijk naar deze RPG omdat ik het leuk vond een wild paard te spelen, zonder mensen.... Ik heb eigenlijk het idee dat als de RPG minder 'spannend' word, iedereen meteen mensen erbij gooit. Wat natuurlijk heel begrijpelijk is, vind ik :3

Roofdieren is wel een ander verhaal, want dat is 'natuurlijk'. Het is wel moeilijk om een roofdier goed in je post te verwerken, omdat je dan inderdaad powerplay gebeuren krijgt. En datmet kuddeleiders tegen elkaar vind ik wel een leuk idee :3

13Meer spanning Empty Re: Meer spanning do 18 aug - 22:27

Donna

Donna

Een plot inderdaad! Goddd. Ik vind dit echt een goed idee dudezels.

-ooksultanbtw-

14Meer spanning Empty Re: Meer spanning do 18 aug - 22:35

Boots

Boots

Nevaeh schreef:Mh.

Met de mensenwereld is wel een enorme verandering. De RPG gaat toch over wilde paarden, die nog nooit met mensen contact hebben gehad? Nee, ik ben tegen het gebied met mensen. Ik vind het al snel aandacht vragen als je je paard laat vangen door mensen ofseuw en dan hulp roept. Ik kwam eigenlijk naar deze RPG omdat ik het leuk vond een wild paard te spelen, zonder mensen.... Ik heb eigenlijk het idee dat als de RPG minder 'spannend' word, iedereen meteen mensen erbij gooit. Wat natuurlijk heel begrijpelijk is, vind ik :3

Roofdieren is wel een ander verhaal, want dat is 'natuurlijk'. Het is wel moeilijk om een roofdier goed in je post te verwerken, omdat je dan inderdaad powerplay gebeuren krijgt. En datmet kuddeleiders tegen elkaar vind ik wel een leuk idee :3

Wat mensen betreft heb je toch wel gelijk denk ik. Hmm, nee, dat is misschien toch een minder idee omdat praktisch elk paardenRPG dat heeft. De roofdieren zijn inderdaad leuker ja! Wink

15Meer spanning Empty Re: Meer spanning do 18 aug - 22:42

Pearl

Pearl
Moderator

Ik vind de roofdieren juist minder en de mensen beter. Maar ach.. Meer spanning 11631
Mij lijkt dat roofdieren spelen zo.. Probleem verwekkend.

Wacht, nu heb ik wel wat.. Misschien één of twee roofdieren accounts waar we een open wachtwoord voor hebben zodat iedereen het beest kan spelen?

In elk geval lijkt een plot mij ook leuk!

http://www.dreamhorses.biz

16Meer spanning Empty Re: Meer spanning do 18 aug - 23:46

Nojin

Nojin

Ik ben eigenlijk tegen het accounts aanmaken voor dieren/mensen.

Het zorgt zowieso voor verwarring enzo. Als je in een topic bent kun je er altijd een dier bij verzinnen net zoals mensen. Misschien moet je eerder vanaf een aantal punten en gebied openstellen zoals het snoepjesmeer maar dan iets wat met de mensen had te maken ofzo. Zo beloon je ok weer de actieve rpg'ers en er komt meer spanning.

17Meer spanning Empty Re: Meer spanning vr 19 aug - 0:48

Remember

Remember

Pearl schreef:Ik vind de roofdieren juist minder en de mensen beter. Maar ach.. Meer spanning 11631
Mij lijkt dat roofdieren spelen zo.. Probleem verwekkend.

Wacht, nu heb ik wel wat.. Misschien één of twee roofdieren accounts waar we een open wachtwoord voor hebben zodat iedereen het beest kan spelen?

In elk geval lijkt een plot mij ook leuk!

Dit lijk mij niet zo'n goed idee. Dan krijg je alleen maar ruzie's van ja ik wil erop, maar zij zit erop. En zij zit er altijd op en dat soort gedoe.

18Meer spanning Empty Re: Meer spanning vr 19 aug - 0:58

Nirvana

Nirvana
VIP

Open wachtwoord lijkt mij ook geen goed idee. Wellicht wel een wachtwoord wat bij de admins bekend is, en zodra degene erachter niet meer actief is, kan het wachtwoord worden veranderd en aan iemand anders worden gegeven.

Juist het verassingselement lijkt me leuk; je weet nooit wanneer er een roofdier je topic komt binnenvallen.

Voor nieuwe leden zal het denk ik wel duidelijk genoeg zijn; er staat immers duidelijk dat je de naam van je paard als gebruikersnaam moet kiezen. Evt kan je er nog boven zetten dat er dus geen roofdieren aan mogen worden gemaakt?


@ Nojin: Zelf verzinnen doén mensen niet. En het is juist leuk om tegen iets te vechten waarbij je niet weet hoe het zal reageren. Bovendien hélpt het ook powerplay te voorkomen, want je kan niet zeggen: 'Storm steigerde, en maaiend met zijn hoeven raakte hij het voorhoofd van de wolf, waarna deze omviel. Dood.' Dat kan niet, want je hebt met een tegenspeler te maken (:



Eerlijk gezegt denk ik niet dat het zo storm zal lopen voor wie die roofdieren mogen spelen. Het kost namelijk extra tijd en je krijgt geen punten voor je paard. Wink



@ Remember: Om verwarring te voorkomen moet het gebied gewoon een natuurgebied worden, zoals Prairie, maar er staat dan in de omschrijving dat er af en toe wel eens mensen voorkomen. Zo kan er ook nog geRPGt worden zonder inval van mensen (:

@ Pearl: Wellicht dat we de roofdieren kunnen beperken tot 2 gebieden per soort die ze in mogen vallen? Een leeuw zal je namelijk nooit in een Regenwoud zien.

@ Nevaeh: Hm, heb je misschien ook wel weer een punt. Dan kunnen we misschien Nojin's idee aanhouden, dat het 'mensen'gebied alleen toegankelijk is voor een bepaalde groep? Mensen met 1000+ punten, VIPs, ofietsdergelijks.


Nouja, het was maar een snel ideetje, ik zie wel wat jullie ermee doen [a]



Edit: Even een poll toegevoegd (:

19Meer spanning Empty Re: Meer spanning vr 19 aug - 1:07

Visual

Visual
VIP

Ik vind het mensen-idee misschien niet zo'n goed plan: Inderdaad krijg je van die 'originele' verhalen van: Oh nee ik ben ontvoerd help me etc. Mensen zouden best als plot kunnen gebruikt worden: Een stel mensen/jagers ontdekken Dreamhorses, en de paarden moeten samenwerken(? XD) om de jagers weg te krijgen. Ieder op z'n eigen manier ^^

Wat roofdieren betreft, ik denk dat er gewoon een bepaald aantal roofdieren moet zijn die in een apart topic vermeldt worden in de Spelinformatie :3 Deze roofdieren zijn niet Vips, Admins of Mods, ze zijn gekozen op basis van hoe vaak en hoe goed ze rpg'en =') Bovendien horen nieuwe leden gewoon de regels te lezen en dan zet je gewoon een regel bij: Je mag alleen een paard spelen, voor roofdier ofzoiets moet je toestemming vragen in het topic onder dit forum etc clown

EDIT:
@ Nirvana: Als je zo'n gebied afsluit voor een bepaalde groep/puntentelling, wat voor ruzies zouden
er dan komen? Er heerst altijd een spanning over VIPs en PVDM-gedoe,
maar de originele bedoeling ervan was de RPG'ers te aanmoedigen om door te gaan met het RPG'en zoals ze het dan doen. Ik wil niet weten hoeveel meer spanning erbij komt wanneer er iets nog iets extra's wordt toegevoegd aan de VIP-rang Wink Hoe vaak
zal iemand wel reageren op het vragenforum(50 punten per post)en
natuurlijk nutteloze vragen stellen? Totdat die genoeg punten heeft
toch?

20Meer spanning Empty Re: Meer spanning vr 19 aug - 1:25

Nirvana

Nirvana
VIP

@ Visual: Wat betreft het roofdieren stukje ben ik het helemaal met je eens, zo was het ook bedoeld!

Hm, dat had ik zelf nog niet door, dat die 'ruzie' er bestaat.
Overigens, die 50 p.p.p. is afgeschaft, is nu nog 5 punten geloof ik Wink

21Meer spanning Empty Re: Meer spanning vr 19 aug - 1:28

Boots

Boots

@ Degene van wachtwoord:

Wil je ieder willekeurig iemand erop laten? Is dat wel zo slim? Dan krijg je alleen maar bestormde topics. Dan kan je beter een PB naar degene die de beesten beheerd sturen en een soort van toestemming vragen, zodat niet teveel erop zitten. Anders worden de paarden helemaal verdreven door de beesten en dat lijkt me niet je van het. Dus dat er een beperkt aantal mensen per dag op dat account is.

@ Vis:

Volgens mij is het PVDM "gedoe" nou helemaal clean hoor. Ik zie in ieder geval niemand er meer over bezig, en mocht iemand er nog problemen mee hebben: Mijn inbox staat open en ik wil met alle liefde uitleggen waarom we die persoon gekozen hebben. Wink

@ Nirv:

Een apart gebied erbíj? Nee, absoluut geen goed plan. Natuurlijk loopt het storm bij het Snoepjesmeer en de Boomgaard maar daarom moeten we niet nog meer gebieden aanmaken.

@ Noi:

Het zorgt niet voor verwarring als je het goed regelt. Als je alles in de juiste mate doet, zorgt het alleen maar voor spanning, positief wel te verstaan.

22Meer spanning Empty Re: Meer spanning vr 19 aug - 1:44

Visual

Visual
VIP

Boots schreef:
@ Nirv:

Een apart gebied erbíj? Nee, absoluut geen goed plan. Natuurlijk loopt het storm bij het Snoepjesmeer en de Boomgaard maar daarom moeten we niet nog meer gebieden aanmaken.


uche clown Als het sarcasme was was het voor mij een prima argument x3

23Meer spanning Empty Re: Meer spanning vr 19 aug - 1:59

Nojin

Nojin

Dan zou een specifiek iemand die goed rpg't een roofdier moeten spelen en die ook nog eens actief is. En onverwachts binnevallen? Hmm nee liever niet. Soms heb je gewoon een topic aangemaakt voor speciale plannen en als het dan wordt verstoort is het echt niet leuk. Dan zou diegene al enkel mogen binnenvallen in een topic dat je zelf wilt. Anders ga je vaak wel eens het [GEEN roofdieren] stukje onder een beginpost zien denk ik. Bij mij toch in ieder geval. Zeker omdat ik nog niet teveel drama wil toevoegen van derden in mijn posts omdat er al genoeg drama is door de cultuurschok bv.

En mensengebied? Ik ben er een beetje op tegen eerlijk gezegd. Ja snoepjesmeer is een lege zooi maar kun je dat dan niet vervangen door het mensengebied? Het is een mensvrije rpg, nooit mensen geweest hier. Dat zou een beetje het principe op Dh verpesten vind ik.



Al bij al zijn de dieren dan nog het beste idee.

24Meer spanning Empty Re: Meer spanning vr 19 aug - 2:08

Topaz

Topaz

Ik vind het mensengebied eigenlijk niet zoo heel denderend want het ging altijd zo dat er geen mensen in voor kwamen op DH en dat geen enkel paard een mens had gezien...

Maar worden er dan ook mensen aangemaakt op account of virtueel ??

Dat van de roofdieren vind ik wel leuk Meer spanning 116561

25Meer spanning Empty Re: Meer spanning vr 19 aug - 4:07

Visual

Visual
VIP

@ Nojin: Als je een topic hebt voor bepaalde plannen, staat er gewoon onder: Voor die en die, anderen met toestemming, ofzoiets toch? Bij open topics zou ik zeggen kunnen roofdieren gewoon binnenvallen Wink

EDIT: En als zo'n mensengebied hier wel wordt goedgekeurd door sommigen, dan vraag ik me af waarom in dit topic niet Wink

https://dreamhorses.actieforum.com/t5549-gebiedje

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 3]

Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum