Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

The way of Nature~

2 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1The way of Nature~ Empty The way of Nature~ ma 19 maa - 7:45

Lalona

Lalona

~The way of Nature~


De natuur. Was het niet een prachtig geweldig iets? Om de bloemen te zien groeien. De bomen te zien groeien, de watervallen te horen kletteren. De rivier en de zee tegen hun ‘houders’ te zien beuken. De wolken te zien reizen en verdwijnen. Te zien hoe plassen regen langzaam vergaan in de zon. Om te zien hoe langzaam er steeds weer een laagje land bij kwam. Zodat alle kostbaarheden die er nu waren over enkele miljoenen jaren verdwenen zullen zijn. En er dan weer architecten zullen zijn die de dingen van ‘nu’ opgraven. Was het niet prachtig om te zien hoe de seizoenen om sloegen. Van een warme zomer naar een gure herfst, van een gure herfst naar een koude witte winter, van een koude witte winter naar een fleurige en kleurrijke lente vol met jong, van een fleurige en kleurrijke lente vol met jong naar een warme zomer. En zo door, jaar na jaar. Was het niet mooi om de zon te zien schijnen? Op te zien komen, of juist onder te zien gaan? Was het niet mooi om te weten hoe de aarde steeds weer om zijn eigen as draaide, en ondertussen ook nog een rondje om de zon heen cirkelt. De natuur was niet zomaar iets. Het was iets wat je moest respecteren. Waar je met zorg mee om moest gaan. En dan nog niet gesproken over de dieren die de natuur bevatte. De herten in de grote bossen. De vissen en andere waterdieren in de zee. De krokodillen in de moerassen. De leeuwen in de savannes. De vogels hoog in de bomen druk in de weer om hun jonkies te voeren en druk bezig met fluiten. Om nog maar niet te spreken over alle andere dieren. Van de kleinste miertjes, tot de grote olifanten en giraffen. En natuurlijk de paarden, de ijdele dieren met benen in plaats van poten. Met hoofden in plaats van koppen. De hoefdieren. De soort die leefde op grote grasvlaktes waar ze de hele dag door grazen. Een soort waartoe zij behoort. Waartoe de oudste merrie van misschien wel heel DH behoorde. Een soort dat bestond uit goed, slecht of neutraal. Goed de meest aardige soort. Neutraal degene die balans bewaart tussen goed en slecht, zorgt dat de hele wereld niet instort door hun onheil. En slecht de meest gemeenste soort. Zelf behoorde zij tot de goede soort. Vandaar dat ze nu ging hinniken naar de Délani. Het was tijd dat ze een kudde kreeg, ze was te oud om nog voor haarzelf te zorgen. Ze had toch echt wel wat hulp nodig. Ze kon het met haar oude botten niet meer aan steeds maar weer te moeten ontsnappen aan de roofdieren. Een krachtige maar slappe hinnik vulde de omgeving. Terwijl die nog na zwierf wachtte ze geduldig op een reactie.


~Pearl of Sultan!~

2The way of Nature~ Empty Re: The way of Nature~ za 14 apr - 21:38

Sultan

Sultan
VIP

Het gekletter van het water was duidelijk hoorbaar en werd alleen maar luider naar mate hij zijn weg richting het oosten vervolgde. Vogels floten luid over het gebied heen, een ontspannen sfeer werd erdoor gecreëerd en zo voelde Sultan zich dan ook; heerlijk rustig. Zodra hij bij de watervallen was gearriveerd, viel een rustgevend gevoel over zijn lichaam heen. Alsof hij alles even aan de kant had gezet, zijn hoofd aan het leegmaken was.
Sultan richtte zijn blik op het helderblauwe water, waar een aantal kleine visjes vochten tegen de sterke stroming en langzaam hun kracht verloren; waardoor ze weer meegetrokken werden door het onverslaanbare water. Kalm strekte hij zijn hals even, duwde zijn neus in het water en een lichte rilling liep over zijn hele lichaam heen, maar was het beste voelbaar over zijn ruggengraat. Het was nog niet heel warm, er stond nog een fris briesje en er waren nog maar weinig vogels die vrolijk over de uitgestrekte grasvlaktes vlogen. Sultan liet zichzelf door zijn benen zakken, legde zijn hoofd tegen de grond en schuurde zijn lichaam een enkele keer over de grond door middel van heen en weer te rollen. Heerlijk. Licht kreunend schuurde hij zijn hoofd langs zijn voorbeen, kuchte een keer door het vele stof dat opgestoven was en hees zijn lichaam weer op zijn vier lange, sterke benen. Briesend draaide hij zijn lichaam om, maakte een overgang naar een kalme draf waarbij hij zijn benen ver voor hem uit strekte. Langzaam en geleidelijk warmde zijn spieren wat op, waarna hij een soepele overgang maakte tot een galop. Dreunend raakte zijn hoeven de diepbruine aarde, door de enorme kracht die hij tegen de vlakte zette vloog wat los zand de lucht in en enkele graspollen kwamen met een zachte dreun weer terug tegen de grond.

Een hinnik drong tot hem door, een zwakke hinnik desondanks. Op dit moment wandelde hij het liefste door; hij was enorm moe en had eigenlijk wat tijd voor zichzelf nodig, maar de kudde ging nog altijd voor bij Sultan. Geen enkel geluid was meer te horen van het paard en Sultan wist niet zo goed van welke kant het gekomen was. Eventjes keek hij om zich heen, snoof eens goed en rook een vage geur van een paard. Meteen draafde hij aan, liet zijn hoofd ietsjes zakken naar de grond en volgde de geuren die bij elke stap sterker werden. Toen een schim op zijn netvlies gevormd werd, hief hij zijn hoofd weer en minderde vaart, waarna hij ongeveer een halve meter voor de wat oudere merrie tot stilstand kwam. Glimlachend keek hij haar aan. ''Hallo. Je riep, wat kan ik voor je doen?''

http://twilightgame.actieforum.com

3The way of Nature~ Empty Re: The way of Nature~ ma 16 apr - 3:52

Lalona

Lalona

Geduldig wachtte ze tot ze de zwarte hengst met zijn bruine kijkers in het zicht kreeg, zelfs toen dat afspeelde bleef ze geduldig staan wachten, ze moest niet overenthousiast gaan lopen doen gezien haar leeftijd, ze was echt verbaasd dat ze nog steeds leefde, dat ze nog steeds vrij rond liep in de natuur. Ze knikte eventjes naar de hengst.
,,Inderdaad ik riep. Ik zal mezelf eventjes voorstellen, mijn naam is Lalona en ik veronderstel dat jij Sultan heet?’’
Vroeg ze de hengst beleefd met respect eventjes keek ze de hengst vragend aan alsof ze een bevestiging wilde dat hij Sultan heette waar ze eigenlijk ook een beetje op zat te wachten.
,,Ik zou je kudde graag willen joinen.’’
Na haar jaren levenservaring sprak ze het woord 'joinen' bijna perfect uit, zoals het hoorde ook wachtte ze eventjes zodat de hengst tijd had om te antwoorden en de woorden in zich op te nemen uit beleefdheid.
,,Ik ben wel is waar twintig jaar en kan niet meevechten in de oorlogen aangezien ik dan meedogenloos afgemaakt zal worden niets erop terug kunnen brengen. Maar ik zal me in zetten voor de kudde, zal mijn leven ervoor geven zolang dat nog duurt.’’
Ze tuitte haar lippen eventjes, het was waar haar leven kon elk moment ten einde gaan en daar zat ze nou niet bepaald op te wachten, maar het was de harde realiteit moest ze toegeven~

4The way of Nature~ Empty Re: The way of Nature~ zo 22 apr - 7:09

Sultan

Sultan
VIP

Zodra hij zijn blik even over het lichaam van de merrie liet glijden, merkte hij meteen op dat de merrie al op een aardige leeftijd was. Zo wie zo ouder dan hem, waardoor hij toch meer respect voor haar had. Iets wat er bij hem met de paplepel in gegoten was; je moest respect hebben voor degene die ouder dan je was en boven je stond. Ze hadden immers meer levenservaring en je kon alleen maar van hen leren. Sultan knikte een enkele keer glimlachend naar haar, kantelde zijn hoofd lichtjes en spitste zijn oren, om haar woorden zo duidelijker kunnen te horen en te laten zien dat hij daadwerkelijk naar haar luisterde; over haar woorden nadacht. Kort snoof hij. ''Ik ben inderdaad Sultan. Aangenaam Lalona.'' Klonk zijn licht hese stem, die desondanks toch de warme klanken met zich meedroeg. Ontspannen liet hij zijn hoofd een klein beetje zakken, zijn mondhoeken vormde een brede grimas en zijn glanzende, reebruine en zachte ogen keken recht in die van de oude merrie. Nog steeds luisterend naar wat ze te zeggen had. Dus ze wilde graag in de Dénali? Net toen hij zijn mond wilde openen om haar vraag te beantwoorden, klonk haar wat hogere stem over de uitgestrekte vlakte. De glimlach rond Sultan's lippen werd alsmaar groter; het was altijd fijn om een nieuw lid te krijgen. Kalm dacht hij even na over haar woorden, het was sneu dat een oude merrie als haar in haar eentje rond liep; ze had een kudde nodig en hij was blij dat ze dat zelf ook inzag. Anders overleefde je het niet, vooral niet als je een zwak paard was. Sultan wilde niet zeggen dat Lalona dat was, maar erg fit zag ze er absoluut niet uit en ze was dan ook geen aanwinst voor de kudde. Dat betekende niet dat hij haar zou weigeren, Sultan wilde haar maar al te graag bescherming en een veilig gebied aanbieden; daar was hij óók voor.
''Natuurlijk mag je in de kudde Lalona. Ik zou het een eer vinden om je een veilig thuis te bieden, dus bij deze ben je officieel aangenomen in de Délani. Van harte welkom!'' Vertelde hij haar enthousiast, afwachtend en nieuwsgierig naar haar reactie hierop. Hij hoopte dat ze opgelucht zou zijn, want ze moest weten dat de kudde hun leden met hun leven beschermde; daarom voelde paarden zich ook zo veilig in een groep. Overigens was het ook niets om alleen te leven; paarden waren immers kudde dieren.

http://twilightgame.actieforum.com

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum