Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

~The wind flows, and I flow with him. So I’m back~

2 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

Merle

Merle

Een zacht briesje deed de manen van de goudkleurige merrie opwaaien. Haar benen trilde een beetje onder haar lijf terwijl ze haar hoofd iets had laten zakken. Ze had haar neusvleugels opengesperd en ze haalde hijgend adem. Kleine zweetstraaltjes liepen over haar vacht. Langzaam probeerde ze weer op adem te komen, rustig te worden. Ze had hem eindelijk afgeschud. Een wolf had haar achtervolgd en ze had voor haar leven gerend. Blijkbaar gunde de natuur haar nog wat langer op de aarde, want uiteindelijk was hij afgedropen. Had hij het opgegeven en ze wist dat ze daar echt geluk mee gehad had, want wolven gaven eigenlijk nooit op. Haar ademhaling werd weer wat regelmatiger en ze hief haar hoofd weer op. Ze schudde haar manen en haar bruine ogen gleden over de omgeving. Er ontstond een klein glimlachje om haar lippen. Ze kende dit gebied, ze was hier eerder geweest. Langzaam begon alles weer te dagen. Ja, ze had hier een fijne tijd gehad, een hele fijne tijd zelfs. Alleen het was alweer een hele tijd geleden dat ze hier weggegaan was, dat ze een andere weg gekozen had. Opeens had ze hier weggemoeten, gewoon omdat ze het idee had gehad dat de wind haar geroepen had. Dat het tijd was om verder te gaan. Toch was ze uiteindelijk weer op de zelfde plek terecht gekomen, de wind had haar terug gebracht. Misschien betekende dat wel dat ze hier thuis hoorde. Nou hoorde ze ook het gekletter van de watervallen, er ontstond een fonkeling in haar bruine ogen. “De jager joeg me naar huis, de wind was mijn weg.” Fluisterde ze zachtjes. De zon brandde op haar rug, maar het was nog niet extreem warm. Toch brandde het zonnetje wel al weer, het was dan ook lente. Ze zette haar lichaam weer in beweging en liep in de richting van de watervallen. Ze liep het water in en waaide in de richting van de waterval. Ze bleef staan toen ze grond onder haar hoeven voelde, een eindje van de waterval vandaan. Ze keek omhoog en een zachte zucht verliet haar keel. Toen sloot ze haar ogen en begon ze zachtjes te neuriën. Ja, nou voelde ze zich weer goed. Ze had weer een tijdje gedwaald, omdat ze dat had gemoeten. Nou was ze weer thuis, want nou wist ze dat dit voor haar als thuis voelde. Nou wist ze wat haar thuis was, waar ze hoorde te zijn. “Ik ben thuis,” fluisterde ze zacht. Daarna ging ze verder met neuriën terwijl ze in de lichte stroming van de rivier bleef staan alsof dat de normaalste zaak van de wereld was. Kleine waterdruppels van de waterval lande op haar rug, terwijl de rust in haar hoofd terug kwam.

[&Saronse]

http://lostanimals.actieforum.com

Saronse

Saronse
Your Hero ♥

Saronse zijn ogen knipperde lichtjes. Het was nog donker. Te donker naar zijn zin. Saronse was uitgeput. Door die nare nachtmerries die hem elke nacht gezelschap hielden. Hij stond ergens tussen de bomen. Uit het zicht. Saronse kon er niet meer tegen. Dit is gewoon krankzinnig! Hij werd ziek van die verschrikkelijke nachtmerries. Hij miste de heerlijke nachten, dat hij uren aan een stuk kon slapen. Met de mooiste dromen. Maar hij droomde alleen maar over kilte, pijn, verdriet, verlies en schokkende verschijnselen. Alsof iets hem steeds iets duidelijk probeerde te maken. Saronse slaakte een geërgerde zucht. Hij zat gevangen, in Dream Horses. Ze liet hem niet los. Wat wilde ze van hem? Saronse kneep zijn ogen. Had het lot hem hier naartoe gebracht voor een reden? Of was dit pure waanzin? Saronse werkt gek door de herinneringen. De stemmen, die hem wanhopig aan het zoeken waren. Het was plots zo stil. Iedereen leek nog te slapen. De eenzame hengst red zich prima. Hij was niet bang, hij was alleen wat eenzaam. Nou, ja bij de kudde was hij ook altijd zo eenzaam. Omdat hij zich altijd afzonderde van de kudde om ze beter in het oog te kunnen houden. Gelukkig had hij toen nog Arontay. Zijn oude nanny. Toen hij nog heel jong was. Ze is heel bijzonder voor hem. Saronse vocht meteen tegen de herinneringen die in zijn gedachten verschenen. Nu niet! Hij wilde nergens aan denken. Hij wrong zich los van de gedachten. Saronse sloeg met zijn staart. Hij keek op, echter verast. De hemel begon te kleuren. De zon steeg op. Hij had dat zelfs niet opgemerkt. Saronse besloot gewoon een drinkplaats te zoeken. Iets nuttig doen. Als hij hier gewoon stond te staan zou hij weer vast zitten met dromen. Vermoeid trok Saronse dieper het bos in. De vogels begonnen alweer helder te zingen. Somber keek hij om zich heen. Alles was zo opgewekt, alles leek zo perfect. Zorgeloos de vogels konden gaan waar ze wilden. Zij beslissen wat ze zouden doen. Ze volgden echter hun instinct. Ieder dier had zo zijn taken, en droeg een steentje bij in de natuur. Saronse wist echter niet hoelang hij al rond zat te dwalen. De zon stond hoog in de hemel. Verwarmde de prachtige omgeving, die verlangend haar warmte opnamen. Saronse zijn vacht glom prachtig. Saronse hoorde plots watervallen. Hij rook het zoete water. Verlangend om zijn dorst te lessen volgde hij zijn oren en neus. Hij liep tussen de struiken en was eindelijk bij zijn bestemming. Hij bleek niet allen te zijn. Een ander paard was ook haar dorst aan het lessen. Tja, Saronse liep wat in de buurt van haar en nam een paar stevige slokken. Hij had echt dorst dus daar ging hij eerst iets aan doe. Zijn ogen sloten bijna van genot. Hij had niet eens de omgeving bewonderd. Uiteindelijk keek hij vriendelijk en veronschuldigend op. "Sorry dat ik je zomaar voorbij liep. Ik had echt een droge keel." Zei hij met een grijns. Hij viel even stil toen hij de prachtige watervallen zag. Hij heeft ze eerder gezien. Maar niet zo groot en in zo'n vele aantallen. Het was gewoon een prachtig zich. Uiteindelijk knipperde hij met zijn ogen en richtte zich weer naar de merrie. "Mijn naam is Saronse. Ik zit hier al een tijdje vast." Vulde hij er nog aan toe. Met een grappig gezicht.

Merle

Merle

Haar stem klonk zuiver en zacht, ze had haar stem al een tijd niet gebruikt. Alleen om op deze manier te neuriën. Of in zichzelf te fluisteren. Soms had ze woorden nodig om iets voor zichzelf duidelijk in haar hoofd te plaatsen. Misschien kwam dat wel door de manier waarop ze haar geheugen kwijt geraakt was, waarschijnlijk was dat niet zachtzinnig gebeurd en hadden haar hersenen daar wel een klap van gehad. Ze wist het niet meer en ach wat maakte het uit? Ze redde zich prima zo en ze had het idee dat ze veel meer kon opslaan als anderen, juist omdat ze geen verleden met zich meedroeg. Alleen de reis naar dit gebied, het verblijf hier en de volgende reis die haar weer hier naartoe had gebracht. En haar naam, de naam die het veulen in de enige vlaag herinnering die haar bijgebleven was uitsprak. Haar naam was alles wat ze van haar jeugd over had en ze koesterde het. Ze stopte met neuriën en liet haar hoofd zakken, waardoor haar manen voor haar ogen gleden. Ze nam wat teugen van het koele water, waar ze zichtbaar van genoot. Daarna tilde ze haar hoofd weer op en bewoog haar linkeroor naar achter, ze hoorde iets. Het zachte geluid van paardenhoeven in de oever. Ze draaide haar hoofd en keek toe hoe een hengst langs haar heen liep en ook begon te drinken. Ze glimlachte rustig naar hem, terwijl ze het water uitliep en even haar vacht uitschudde. De blik in haar bruine ogen bleef nieuwsgierig op de hengst gericht, gleed over zijn vacht. Haar oren stonden spitst naar voren afwachtend of hij iets zou gaan zeggen, wat ze wel verwachtte. Ze had besloten voor een keer niet meteen het woord te nemen, geduld was goed. Daar leerde je van om geen dingen eruit te flappen die niet in het moment pasten, al had ze daar eigenlijk nog nooit last van gehad. Ze dacht altijd na voordat ze iets zei. Ze knikte hem toe toen hij begon te praten. “Dat begrijp ik best,” zei ze rustig. “Je hoeft je daar echt niet voor te verontschuldigen,” vervolgde ze. “Aangenaam Saronse mijn naam is Merle,” haar blik gleed even naar de watervallen en toen terug naar Saronse. “De natuur laat je vrij, laat je gaan waar je wilt. Tot het punt waar je niet verder mag, omdat het lot anders bepaald,” Ze glimlachte naar hem. “Wat houdt jou vast?” vroeg ze toen. “Ik ben net terug, de wind bracht mij terug naar deze plek. Het voelt goed hier, als thuis.” Ze schudde haar voorlok uit haar ogen en keek Saronse daarna weer aan. “Maar zo voelt het niet voor jou?” ging ze verder. De nieuwsgierige blik was niet uit haar ogen verdwenen. Ze was altijd nieuwsgierig, vroeg zich altijd wel af hoe de andere over dingen dacht. Hoe haar uitspraken opgevat werden, hoe ze geïnterpreteerd werden. Of ze wel gewenst was, of dat anderen haar liever zagen gaan. Dan ging ze, want ze drong zichzelf nooit aan iemand op. Als anderen haar niet zagen en accepteerden zoals ze was, dan zouden ze nooit met elkaar kunnen opschieten.

http://lostanimals.actieforum.com

Saronse

Saronse
Your Hero ♥

Even was het stil. Nou ja wat stil kon noemen. De watervallen klonken zo fel. En de rivieren gleden tussen de glibberige stenen. Saronse zijn ogen gleden onderzoekend in het water. De zon deed het water blinken. Plots kreeg hij een zilveren glimp. Dat algauw verdwenen was. Saronse hield de boel in de gaten. Plots zag hij het weer. Hij grijnsde toen hij zag dat het alleen maar een vis was. Zijn schubben weerkaatste de zon. Hij had het kunnen weten. De natuur zat vol met verassingen. Saronse dook weer naar het water. Maar deze keer doelde hij het niet op het water. Hij hees zijn hoofd weer omhoog. In zijn mond gingen groene waterplanten uit. Die hij rustig naar binnen werkte. Het zag er nogal vies en slijmerig uit, maar het bevatte de nodige voedingsstoffen en energie. “Aangenaam Saronse mijn naam is Merle,” Saronse keerde zich weer naar haar. "Merle." Herhaalde hij nog een keer. Om het in zijn hoofd te printen. Ze leek wel een aardige en slimme merrie. Saronse heeft nu veel soorten paarden leren kennen. Allen kregen een speciaal plekje in zijn hart. Ieder paard was zo anders en dat maakte ze zo bijzonder. Saronse zijn aangename ogen gleden naar de ogen van de merrie. De onder een grote pluk manen verstopt was. Maar hij vond ze wel. “Wat houdt jou vast?” Weerklonk de prachtige stem. Merrie stemmen waren zo'n heerlijk geluid vond Saronse. Het was zo zacht en zingend. Terwijl hengsten een hees stem bezaten. Om andere hengsten af te schrikken. Hij hoorde de merries graag spreken en zingen. Maar een hengsten stem kon ook wel prachtig klinken. Als het zich mengde met die van de merrie. “Wat houdt jou vast?” de woorden spookten even door zijn hoofd. Nadenkend wat hij zal antwoorden. "Duisternis tot mijn ergernis. Het klemt zich vast aan mij, ze wilt me niet los laten... nachtmerries bezoeken me maar al te graag. Tijdens de nacht." Weerklonk zijn stem. Zeer rustig, zeer kalm. Hij keek haar zacht aan. Zijn woorden waren raadselachtig.
Merle voegde nog enkele zinnen er aan toe. Steeds luisterde hij aandachtig. Miste geen enkele woord en klank. “Ik ben net terug, de wind bracht mij terug naar deze plek. Het voelt goed hier, als thuis.” Saronse glimlachte zachtjes. Zijn ogen straalden warmte uit. Zijn gevoelige mondhoeken sierde zijn krullend mondhoeken. Puur genot, doordat het koele water zijn stijve spieren ze kalmeerde. Hij was de hele tijd gespannen. Maar die koele stromende water deed deugt en masseerde zijn benen. “Maar zo voelt het niet voor jou?” Saronse keek op. "Het is hier prachtig, hier zou ik met plezier wonen. Maar ik word hier nu tegen mijn wil gehouden. Ze wil me niet los laten vrees ik." Weerklonk zijn stem rustig. Geduldig. Hij was totaal de weg kwijt. Hij zou niet weten waar hij zou moeten beginnen om zijn verdwenen kudde te vinden. Zijn geheugen was ook ruig weggewist.

Merle

Merle

I here it every little whispering.
A little noise who calls my name.
Who calls the world.
A nature whispering.


Ze spitse haar oren terwijl de wind zachtjes de blaadjes van de bomen liet ruizen. Even vervaagde het geluid van de waterval naar de achtergrond. Hoorde ze alleen de wind, die zachtjes fluisterde. Zij zag de wind als de stem van de natuur. De stem die zich soms moest uiten, die aangaf hoe de natuur zich voelde. Vandaag was ze rustig, was er alleen een zacht gefluister. Kalmte overspoelde haar, liet haar hart warm worden. Merle was moeilijk van haar stuk te brengen, ze leek altijd de kalmte zelve. Ze kon heel goed rare opmerkingen van anderen negeren en er iets redelijks tegenover zetten. Alleen je moest niet te ver gaan, ook bij haar was er een streep. Een stap er over en je kon opeens voor een heel ander soort paard staan. Alleen Saronse was niet zo’n paard die haar grens opzocht. Ze voelde de vriendelijkheid die van hem afstraalde, maar ook een beetje rusteloosheid. Alsof hem iets dwars zat en hij dat niet kwijt kon. Haar zacht bruine ogen keken rustig in die van hem toen hij zachtjes haar naam uitsprak, ze glimlachte naar hem. Ze concentreerde zich weer op hem, het gesprek ging verder. Langzaam vervaagde het geluid van de wind weer naar de achtergrond, al hield ze het nog steeds in de gaten. Er ging geen moment voorbij dat ze de wind niet in de gaten hield, maar dat was onmerkbaar. Want je zag dat niet aan haar, tenzij ze zich er echt helemaal op concentreerde. “Meestal komt duisternis uit jezelf,” Ze keek hem onderzoekend aan terwijl ze dat zij. “Het is een gevoel die zegt dat je ergens mee zit, dat het leven niet zo gaat als je zelf wilt.” Haar blik bleef in die van hem hangen, hield hem vast. “Nachtmerries gaan verder waar je gedachten overdag gebleven zijn, het is een verlengstuk van jou gedachten.” Er speelde weer een klein glimlachje om haar lippen. “Meestal helpt het om er over te praten. Als je er aan toe bent,” Ze liet even zijn blik los om de omgeving in haar op te nemen, voordat ze zijn blik weer opzocht. “Het is hier inderdaad prachtig,” stemde ze in. “Het is de taak aan jou om los te laten Saronse, want jij bent degene die de klem maakt. De natuur zou een paard nooit tegen zijn wil vast houden, niet op die manier als jij er last van hebt,” Stormen en natuurgeweld waren natuurlijk iets anders. Maar duisternis maakte je zelf, tenminste zo zag zij het.

http://lostanimals.actieforum.com

6~The wind flows, and I flow with him. So I’m back~ Empty Soul Is Broken... ma 2 apr - 22:48

Saronse

Saronse
Your Hero ♥

Saronse zijn ogen rusten een lange tijd onderzoekend naar Merle. Haar stem zo zacht en prachtig. Net zoals haar uiterlijk. Ze leek veel wijsheid met zich te dragen. Zo zag hij het toch. Soms konden zijn ogen en geest hem bedriegen. Zeker nu hij zo vermoeid was. Moeder natuur... ze kon zo wreed zijn. Ze had hem prachtige tijden gegund, en daar was hij haar dankbaar voor. Saronse kneep zijn ogen tot spleten toen plots de weerspiegeling van de zon in het heldere water scheen. Maar ze heeft al die heerlijkheid van hem afgepakt. Zijn ogen rusten naar het schitterende water. Dat als een dure diamant blonk. Ze had zijn wereld verwoest. Alles waar hij aan gewerkt was, al zijn zaden die hij geplant had. De evenwicht weer hersteld had... was weg. Misschien was het niet haar bedoeling geweest. Misschien moest het gebeuren. Maar waarom had ze hem verdomme in leven gelaten? Hij wilde hier niet zijn. Hij verdiende het niet eens om in deze prachtige land te zijn. Zijn kudde verdiende dit prachtige stuk leven. Want het waren ZIJ die zoveel hadden geleden. Hij had het goed. Meer hoefde hij niet. Saronse keek somber naar zijn weerspiegeling. Hij merkte plots dat hij weer in gedachte was verzonken. Hij dwong zichzelf te glimlachen. Zij moest niet lijden onder zijn bitterheid. Al gauw weerklonk de mooie stem die de natuur de merries hadden gegeven. Aandachtig luisterde hij naar haar. Wijsheid was er om te delen en ervan te leren. Hij dacht even aan een oud gezegde die Arontay hem had gedeeld. '' Je weet niet alle wijsheden om je heen, Niet alles weten, dat is pas wijsheid.'' Saronse begreep die woorden nog niet zo perfect. Maar toch ook weer een deel. Je kon ze niet allemaal weten. “Meestal komt duisternis uit jezelf,” Saronse knikte begrijpend. Ze had gelijk. Maar die duisternis in zijn hart. Die kon hij echter niet wissen. Hoe kon hij zoiets wissen? Alles wat hij lief had? Alles waar hij voor leefde? Schokkende beelden die naar hem schreeuwden. Ze vulde nog enkele zinnen aan toe. “Het is een gevoel die zegt dat je ergens mee zit, dat het leven niet zo gaat als je zelf wilt.” Saronse keek diep in haar ogen. "Daar heb je inderdaad gelijk in. Het is echter niet zo simpel." Weerklonk zijn stem zacht en hees. Het gaat niet zoals hij het wilde. Hij wilde dit leven ook niet... “Nachtmerries gaan verder waar je gedachten overdag gebleven zijn, het is een verlengstuk van jou gedachten.” Saronse keek even weg. Naar het water. Dat is ook alweer waar. Maar hij heeft al zijn best gedaan om er niet meer aan te denken. Het gewoon even vergeten. Maar simpel gezegd dan gedaan. Hij was weer in gedachten gezonken. Zoekend naar een oplossing. Hij moest gewoon weer al die heerlijkheid terug vinden. Hij leefde nu al maanden met die kilte, dat koude hart en leegte. “Meestal helpt het om er over te praten. Als je er aan toe bent,” Saronse zijn rustige ogen gleden nogmaals naar de merrie. Hij dacht na, misschien zou het eens fijn zijn om zijn verhaal open te gooien voor iemand die zeer slim leek te zijn. Misschien had ze een oplossing... misschien kon ze hem helpen of... misschien ook niet. Hij hoopte er niet te veel op. Saronse keek even somber naar het water en speelde loom met zijn voorbeen in het water. Hij beet op zijn lip om zijn bittere verhaal open te stellen. Voor iemand die hij maar een paar minuten of uren kende. Misschien was hij te wanhopig geworden. ZO ziek. Hij opende zijn geest en zag het allemaal weer terug spoelen.
" Ik was geboren in een dood land, ik herinner me zelfs de naam niet meer. Het was vervloekt, alle dieren leden honger. Dat waren moeilijke tijden. Moeder natuur was uit balans. Hoe dat ooit ver was gekomen weet ik niet. Veel ziektes braken uit en veel dieren overleden. Mijn ouders waren leiders geweest, maar die waren uiteindelijk overleden in het zieke land." Even zweeg hij. Hij was maar een paar weken oud. Hij mocht zijn vader echter niet. Zijn moeder herinnerde hij haar vaag. Een heerlijke liefdevolle glimlach. Maar die gedachte verdween. Hoe hard hij er zich aan vastklemde. Ze was weg. Hij begon weer moeizaam verder. " Een nieuwe leider nam de leiding. Een norse hengst dacht alleen maar aan zichzelf. Zijn moto was de sterkste overleven. Hij was zeer agressief en gemeen. Hij deed zich goed aan hulpeloze merries..." Saronse trok een bitter gezicht. In zijn jonge dagen had hij toe gezien hoe dat vreselijke monster zich vast beet aan zwakke zieke merries. Om zichzelf te 'Plezieren'. Zijn onschuldige oogjes hadden angstig toegezien. De hengst schaamde zich nergens voor. "Lomp monster." Mompelde Saronse. De leiden keek de jonge Saronse aan. Saronse sloot even zijn ogen dicht bij die gedachte. Die vuile hengst, met zijn valse grijns die tegen hem zei. ''Ze zal toch één van deze dagen bezwijken.'' Dat was hij uitbracht. Saronse ging weer verder. "Hoe dan ook, het leven was bitter en moeizaam. De lieve Arontay had in die zware tijden voor mij gezorgd. Ze was zo goed geweest voor mij en diende die valse hengst met veel respect. Toen ik ongeveer 3 jaar was ofzo." Hij piekerde even onzeker. "Was ik vrij fit en sterk ondanks omstandigheden. Helaas, Arontay was niet jong meer. Ze is zelfs zeer oud. We deden zware reizen. Hopeloos, zoekend naar voedzaam voedsel. Arontay kon niet meer. Doodop op de grond... En die valse hengst toonde geen genade, zijn besluit stond vast. Ze werd achtergelaten. Ik weet niet wat er toen met me gebeurde maar ik weigerde te gehoorzamen. Zij verdiende dit niet. En ach, die hengst pikte het natuurlijk niet en was bereid me een paar klappen te geven. Ik leek wel bezetten. Ik had kracht waar ik nooit eerder van wist. Wonderbaar won ik. En de leden van de kudde kozen mijn kant. Ze wilden van dat monster af. Het was echter niet de bedoeling geweest zijn rang in te pikken. Maar ja, ik toonde hem genade en liet hem gaan." Saronse merkte dat zijn verhaal overdreven lang was. Hij kon nog zo veel dingen vertellen. Over zijn avonturen, zijn speciale leden. Maar dat was voor een andere keer. Als Merle graag zijn verhalen hoorde. Hij vertelde heel graag verhalen over zijn dappere daden en avontuur. Hij vertelde ze vaak aan de veulens van de kudde voor het slapen gaan. Ze vonden zijn verhalen zo speciaal en onwijs cool. "Maar goed laten we nu wat doorspoelen." Hij grijnsde schijnheiliger. "Ik wist al meteen wat ik als eerste ging doen als leider. Zorgen dat ons land weer herstelde. Ik deed een oproep aan alle dieren en stelde ze dingen voor en stelde ook voor om samen te werken. Sommigen stribbelde tegen maar uiteindelijk waren we het eens. Maanden verstreken en ons land werd zo prachtig, het herstelde buitengewoon... Iedereen had het goed gedaan." Plots verdween zijn fijne liefdevolle glimlach. Hij keek somber. Dit was het aller aller moeilijkste gedeelde om uit te spreken. "Maanden verstreken, het leven was goed. TE goed, rustig was mijn kudde aan het grazen. Allemaal tevreden. De merries waren gezellig aan het rollen, de hengsten aan het stoeien en veulen actief galopperend. Ik stond zoals altijd op mijn heuvel. Om ze wat in het oog te houden. Plots beefde de aarde onder mij... het begon steeds harder en harder te trillen. Mijn kudde raakte al meteen in paniek. Schreeuwend naar hun leider voor hulp. Ik bleef natuurlijk rustig, ik sprong meteen naar ze toe en leidde ze doelloos ergens heen. Alles begon te veranderen, de aarde onder mij begon te scheuren en bergen braken uit de aarde. De paniek werd ernstig. Plots... brokkelde de grond onder mij vandaan. Ik werd genadeloos naar beneden gesleurd. Ik viel in de diepte. Ik kwam op mijn rug terecht en zag hoe mijn kudde hulpeloos over het diepe gat sprongen. En plots werd alles zwart voor mijn ogen." Saronse keek verslagen. Hij zag die beelden maar al te goed. Hij hoorde nog steeds hun wanhopig geschreeuw. "Het is allemaal mijn schuld geweest... Ik had beter uit moeten kijken. Ik werd wakker en het was doodstil. Ik heb hulpeloos zitten vechten om uit de diepte te geraken. Toen ik er eenmaal uitkwam scheurde mijn hart in stukken. Mijn prachtige leefomgeving... totaal verwoest. Verscheurd. Maar dat was niet het ergste... mijn kudde van wel 60 leden waren verdwenen. Ik heb hopeloos zitten zoeken. Zonder resultaat." Saronse gaf zich niet prijs aan tranen. Hoe gebroken hij was, hij wilde geen gesnik. Hij moest sterk zijn. Niet over geven. Hij was ook zo moe en futloos. Hij staarde doelloos naar het water. Zijn glinstering van geluk in zijn ogen waren vervaagd.

Wow, eu InspiratiebOOOOOOOOOm!!! Cheer

Merle

Merle

Ze wachtte totdat hij weer wat zou zeggen, totdat ze zijn stem weer zou horen. Ze vond het altijd bijzonder als de kleur van een paardenvacht, twee kleuren droeg. Vlekken die elkaar afwisselden, zoals in de vacht van Saronse. Soms moest ze er even naar kijken, naar dat patroon. Geen enkel paard had hetzelfde patroon, elk patroon was uniek. Het was bijzonder hoe die patronen steeds weer konden verschillen. Het inspireerde haar, gelijkenissen te zoeken. Soms vond ze er een paar, maar die gelijkenissen waren maar zelden. En geen enkele vacht was helemaal gelijk, dus had ze het op een gegeven moment maar opgegeven, maar toch keek ze elke keer weer iets langer dan nodig was. Gewoon om het patroon in haar geheugen te printen. Haar blik gleed van zijn vacht weer naar zijn ogen toen hij wat zei. “Niks is simpel, niks loop zonder hobbels. Als de weg glad zou zijn, zou iedereen gelijk worden. Zou het leven langzaam verdwijnen, omdat dieren geen zin meer in liefde zouden hebben. Geen zin meer in sociaal contact,” Ze wist dat haar opmerking weer opeens uit het niets kwam, soms gebeurde haar dat gewoon. Dat zei ze een heel verhaal en wist ze eigenlijk niet waarom die woorden over haar lippen gleden. Dan vond ze gewoon dat ze die moest zeggen, had ze het gevoel dat het nodig was. Ze wist dat het instinct was, dat het het juiste moment was om zulke dingen te zeggen. Dat ze zulke dingen kon zeggen, zonder dat ze hem zou irriteren. Want hij luisterde naar haar, nam haar woorden serieus. Daardoor praatte ze zelf ook makkelijker, omdat ze wist dat er naar geluisterd werd. Als je haar beter kende wist je wanneer ze een paard niet mocht en wanneer wel, omdat ze bij paarden die ze niet mocht stiller werd. Omdat die haar dan niet serieus namen en daar kon ze niet tegen, want het enige wat ze altijd probeerde was om te helpen. Tenzij ze echt zeker wist dat diegene niet geholpen wilde worden, dan liet ze hem of haar met rust. Want ze wou geen conflicten veroorzaken, zij zou nooit degene zijn die een conflict zou veroorzaken.
Ze wachtte af of hij zijn verhaal zou vertellen, of hij met haar wou praten. Dan zou ze luisteren de woorden in zich opnemen. Ze wist dat ze waarschijnlijk niks kon doen, want het verleden was het verleden en dat zou altijd zo blijven. Paarden maakten fouten, maar daardoor wist je dat je leefde. Soms was het goed om fouten te maken, zolang ze niet expres gebeurden. Ze spitste haar oren toen hij begon te vertellen. Luisterde naar elk woord die over zijn lippen gleed en analyseerde ze. Ze wachtte totdat hij uitgepraat was, totdat hij een stilte liet vallen. Er was een frons in haar voorhoofd ontstaan en ze had soms wat verbaast gekeken terwijl hij vertelde. Ze had naar veel verhalen geluisterd, naar veel verschillende verhalen. Maar zo’n verhaal had ze nog nooit gehoord. Het was bijzonder, zoiets had ze echt nog nooit gehoord. “Ik geloof niet in vloeken,” begon ze toen. “Als de natuur uit balans is dan heeft dat een oorzaak. Zoals je zelf al zei was de reden, dat de dieren het land zo maakten,” Ze stopte even met praten en nam hem in zich op, alle kleine dingetjes die hij deed ontgingen haar niet, ze probeerde hem te leren kennen. Door zijn verhaal te vertellen had hij een deel van zichzelf aan haar prijsgegeven en dat koesterde ze, zoals ze dat met alle informatie van andere paarden deed. Ze sloot het op in haar hoofd, om er niks over vrij te geven. Aan niemand, maar alleen om er zelf dingen uit te halen. Dingen die anderen konden helpen, door er haar eigen woorden en gedachten uit te halen. “Ik ben blij dat je jou verhaal aan mij toevertrouwd,” Er verscheen een klein glimlachje om haar lippen terwijl ze dat zei. In haar bruine ogen zag je dat ze het ook echt meende. Daarna kwam ze terug op waar ze gebleven was. “Het spijt me van je ouders en gelukkig had je iemand die je om jou bekommerde,” Ze knikte hem even toe.
“Een kudde leiden is een grote verantwoordelijkheid, ik zou het ook nooit kunnen. Juist omdat ik vrij wil zijn, omdat ik een zwerven ben,” Zei ze toen. “Het is bijzonder dat je alle dieren zover gekregen hebt. Ik heb nog nooit gehoord dat roof- en prooidier samenwerkte. Het is iets om van te leren,” Ze glimlachte opnieuw even. “Ik ken het wat je omschrijft, een wijs paard die ik ooit tegen gekomen was had er een woord voor. Hij noemde het de trillende aarde, omdat de aarde dan schud en soms zelfs barsten veroorzaakt. Ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt dat lijkt me verschrikkelijk.” Er verscheen even iets van medeleven in haar ogen voordat ze verder ging. “Ik kan je er niet mee helpen Saronse, omdat het verleden niet meer dan een verleden is. Soms moet je dingen loslaten, omdat je anders in een spiraal vast blijft zitten,” Ze keek hem even onderzoekend aan. “Soms verdwijnt er iets waarvan je houdt, maar komt er iets voor in de plaats waar je even veel van kunt houden,” Haar blik gleed ook naar de waterval. “Soms ben ik blij dat ik geen verleden met me mee draag,” zei ze toen. “Niet weten is soms veel beter, dan een last die je mee moet dragen.” Toen hield ze zich stil. Staarde naar de waterval, terwijl haar blik iets vervaagde. Ze raakte in gedachten, gedachten die een oplossing probeerde te vinden. Ze wist dat ze die niet zou vinden, maar toch kon ze er niks aan doen dat haar hersens bleven malen. Juist omdat ze altijd zo graag wilde helpen.

http://lostanimals.actieforum.com

Saronse

Saronse
Your Hero ♥

Saronse zijn ogen werden wat dof. Zijn ogen gleden alweer weg. Zijn hart steekt van de pijn. Een pijnlijke brok zat vast in zijn keel. Zijn ogen werden weer aandachtig op Merle gericht. “Niks is simpel, niks loop zonder hobbels. Als de weg glad zou zijn, zou iedereen gelijk worden. Zou het leven langzaam verdwijnen, omdat dieren geen zin meer in liefde zouden hebben. Geen zin meer in sociaal contact,” Saronse knikte naar haar. "Waar liefde heerst... heerst geluk." Antwoordde hij rustig. Hij vond het altijd zeer interessante als er wijsheid werd gedeeld. Alweer flitsten er vage herinneringen voor zijn ogen. Hij werd gek! Meteen pijnigde hij zijn hersenen om het allemaal maar te vergeten. Hij was nu veel te moe.
“Ik geloof niet in vloeken,” Klonk de stem van Merle. Saronse glimlachte. "En dat is je grootste recht Merle. Ik geloof er echter ook niet in. Maar ik vindt het wel boeiend om de verhalen te horen van dieren die er wel in geloven. Dat laat me soms twijfelen en nadenken." Hij glimlachte zacht. Zijn mooie blauwe ogen op de hare gericht. Ze luisterde aandachtig naar hem. En dat vond hij prettig. Maar veel paarden luisterden aandachtig naar zijn woord. En dat had hij ook het liefst. Hij vond het niet prettig als paarden ongeïnteresseerd weg kijken of gewoon zaten te dagdromen. Dan kon hij maar beter gaan. “Als de natuur uit balans is dan heeft dat een oorzaak. Zoals je zelf al zei was de reden, dat de dieren het land zo maakten,” Saronse knikte hierbij. " Dat is dus ook zo geweest. Ik weet niet hoe ze dat over elkaar hadden gekregen maar ze verwoesten alles. Jonge planten die aan het groeien waren slokten ze op. Het kon hen niet schelen, ze hadden honger. En ik wie hoe verleidend het is. Maar ik vond dat we er iets aan moesten doen. Zo wilde ik niet blijven leven. En toekijken hoe mijn paarden van de honger leed. En dan nog die roofdieren, die het liefst sterke dieren op aten maakten het gewoon erger." Vertelde hij haar. Het was al lange tijd aan de gang. Die hongersnood.
“Het spijt me van je ouders en gelukkig had je iemand die je om jou bekommerde,” Saronse zuchtte rustig. Zijn ogen gleden weer naar het water en hij zag die verschrikkelijke beelden van zijn vaders duistere gedaante. Zijn moeder was zo vaag in zijn geheugen. Hij keek haar vriendelijk aan. "Ach Merle, het was maar beter dat mijn vader niet meer rond dwaald in de wereld. Het is beter zo. En ik heb inderdaad geluk gehad met Arontay, ze is een wijze lieve oude merrie die het verdiend om haar laatste jaren vredig te slijten... Zijn stem viel weg bij de gedachte. Nu was zijn droom van haar niet mogelijk. Stel je voor hoe ze er nu aan toe is? Saronse moest er niet aan denken. Alweer gleed er een ijskoude rilling over zijn gevlekte sterke lichaam. Gelukkig zorgde Merle's stem ervoor dat hij terug met zijn vaste benen op de grond/water stond. “Een kudde leiden is een grote verantwoordelijkheid, ik zou het ook nooit kunnen. Juist omdat ik vrij wil zijn, omdat ik een zwerven ben,” Saronse glimlachte geïnteresseerd. Dat klonk ook zo mooi om waar te zijn. Saronse had ook zo'n leven kunnen leiden. Zorgeloos, zonder de verantwoordelijk op zich te moeten dragen. Maar hij besloot om niet aan zichzelf te schenken. Hij herinnerde zich nog de dag waarop ze hem tot leider benoemd hadden. Saronse had de valse leider verjaagd. Zonder de bedoeling om al die verantwoordelijkheid op zich te nemen. Iedereen keek hem wanhopig aan. Hopend dat hij ze naar een beter leven kon leiden. Iedereen die hem bewonderend aankeek. Hij was nog zo jong en had al zo veel wijsheid, geduld en leidereigenschappen met zich mee. Arontay wist al vanaf zijn geboorte dat hij een zegen was voor de kudde en andere dieren. Saronse nam die aan. Hij misbruikte zijn macht niet. En dat maakte de band tussen leider een kudde zeer sterk. Hij dacht eerst aan hun. En dan aan zichzelf. “Het is bijzonder dat je alle dieren zover gekregen hebt. Ik heb nog nooit gehoord dat roof- en prooidier samenwerkte. Het is iets om van te leren,” Saronse glimlachte en keek even weg. "Ja dat klinkt onmogelijk nietwaar? Het heeft me ook veel moeite gekost. De roofdieren waren heel koppig en wilden me eerst opeten. Maar dankzei mijn wijsheid en het wanhopig gefluister van natuur werkten ze mee. We hielden rekening met elkaar. Ons land werd zo prachtig... We leefden allen in harmonie. Natuurlijk werd er bloed gevloeid. Maar de vleeseters toonden genade en namen alleen de zwakke/zieke dieren in hun greep en verloste ze van die leed." Hij keek op toen ze nog wat vervolgde. “Ik ken het wat je omschrijft, een wijs paard die ik ooit tegen gekomen was had er een woord voor. Hij noemde het de trillende aarde, omdat de aarde dan schud en soms zelfs barsten veroorzaakt. Ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt dat lijkt me verschrikkelijk.” Saronse dacht na over die naam. De trillende aarde. Een naam die er voor altijd zal in blijven steken. "Het is inderdaad verschrikkelijk Merle, het leek alsof de wereldbol vernietigd werd. Alles om mij heen veranderde. Paarden werden opgeslokt in de aarde of meegesleurd naar de diepte. Dieren om mij heen vluchten wanhopig weg. Kreet van pijn en angst klinkt nog steeds helder in mijn oren. Maar ik vreesde echter niet voor mijn dood... ik vreesde voor mijn arme leden. Het was verschrikkelijk toen voor mij een gat openbrak. Ik... ik probeerde nog te stoppen. Maar achter mij vlogen ze tegen mij op. Ik viel de eindeloze duisternis in. Ik had gedacht dat ik dit nooit zou overleven. Gegrepen door de aarde. Ze hield me gevangen. Het laatste wat ik hoorde deed mijn hart verscheuren... Arontay had mij zien vallen en probeerde te stoppen. Maar ze werd meegesleurd door de rest..." Saronse zijn hart leek wel harden te pompen. “Ik kan je er niet mee helpen Saronse, omdat het verleden niet meer dan een verleden is. Soms moet je dingen loslaten, omdat je anders in een spiraal vast blijft zitten,” Saronse had wel verwacht dat ze hem kon helpen. En alweer kreeg hij te horen dat hij het los moet laten. Saronse wist maar al te goed dat hij dat moest. Maar hij kon het niet. Hij dacht aan zijn dierbaren. Die voorbij hem heen flitsten met een vrolijke glimlach. Hij zag zichzelf, een grote goede leiden dat trots voorop galoppeerde. Met zijn trouwe leden achter zich. Moest hij dit allemaal vergeten? Het los laten? Met een kleine kans dat zijn kudde nog steeds leefde? “Soms verdwijnt er iets waarvan je houdt, maar komt er iets voor in de plaats waar je even veel van kunt houden,” Saronse keek haar wazig aan. "Helaas is het voor mij onmogelijk om het te vergeten... ik kan niet in vrede gaan als ik niet weet wat er met ze gebeurt is. Dat kan ik mezelf nooit vergeven lieve Merle." Zei Saronse zachtjes. Bijna fluisterend. Hij klonk hees.

Merle

Merle

Ze keek hem onderzoekend aan terwijl ze de pijn door hem heen zag stromen, ze kon het bijna horen. Tenminste ze had het idee dat ze het kon horen. Een kleine pijnlijke fluistering, waarbij ze bijna haar oren naar achter wou doen. Maar ze hield zich in bleef hem kalm aankijken. Terwijl hij zei dat liefde, geluk bracht. “Ja, dat klopt. Maar ook pijn en woede, want dat zit altijd vlak onder de oppervlakte. Elk levend wezen heeft dat. Dat maakt het leven,” Ze glimlachte naar hem en volgde elke beweging die hij maakte met haar ogen. Ze hield hem in de gaten, dat niet een emotie te erg voor hem zou zijn. Ze vond het erg dat iemand zo’n verhaal met zich mee moest dragen, maar ze wist dat er genoeg waren die een zwaar verleden met zich meedroegen. Ze was blij dat Saronse dat niet op anderen afreageerde, tenminste daar leek het niet op. Ook al kende ze hem nog maar kort, toch had ze het idee dat hij dat niet deed. Daarom durfde ze hem te vertrouwen. “Daar heb je helemaal gelijk in,” vervolgde ze toen hij begon over vloeken. “Uit verhalen kun je heel veel halen,” Ze knikte kort. “Want ergens zit er altijd een kern van waarheid in. De kunst is om die kern te vinden,” Ze glimlachte terug toen hij glimlachte. Toen hij begon over de dieren werd ze weer ernstig. “Soms dragen dieren te veel slimheid met zich mee. Slim zijn is goed, maar soms is te slim zijn verkeerd. Kan dat alles uit balans brengen,” Haar blik werd even wazig. “En toch wil iedereen slim zijn, maar slimheid is iets anders als wijsheid.” Ze keek Saronse weer aan. “Jij hebt dat bewezen,” Er stond even respect in haar ogen te lezen. Iets wat echt niet vaak bij haar voorkwam.
“Als alles goed was, dan zou de natuur ook uit balans zijn. Al vind ik dat altijd zo’n raar begrip. Goed of slecht. Ik heb een hekel aan stempels. Maar als alle paarden over bloementjes zouden praten zou de natuur even hard uit balans zijn. Dat maakt het gedrag van de duistere paarden niet goed, maar zo is het nou eenmaal. Al kan ik begrijpen waarom je dat zegt over je vader,” Haar blik gleed kort naar de waterval. “En je moeder?” Haar stem klonk zacht, ze keek Saronse aan.
Er ontstond even een verdrietige glans in haar ogen toen hij begon over de trillende aarde. “Ja ik heb er over gehoord. Het is vreselijk. Het is ook onbegrijpelijk.” Ze schudde even mis troostend haar hoofd. “Als het lot bepaald dat het jou tijd nog niet is, dan blijf je leven. Zo ben ik altijd door het leven gegaan. Ik ben niet bang voor de dood, want als ik dood moet dan is dat zo,” Er ontstond vastberadenheid in haar blik. “Ze had niks voor je kunnen doen Saronse, maar paarden die om je geven zullen het toch altijd proberen. Alleen zoals je het verteld kan ik eruit opmaken dat je er echt zelf uit had moeten komen,” Ging ze verder. “Ze is vast een soort moeder voor je, of niet?” Ze keek hem weer kalm aan.
“Ik snap het. Ik zou het ook niet los hebben kunnen laten. Zoiets niet,” Ze fronste even haar voorhoofd. “Wat ik ook zeg Saronse je moet je hart volgen,” Ze keek hem doordringend aan. “Als je ze terug wilt vinden dan ga je ze zoeken,” Ze knikte even. “Dan zoek je net zo lang totdat je ze vind, want als je echt wil dan zal je ze vinden.” Ze wachtte even. “Ik probeer je te helpen, maar als dat is wat je echt wilt dan moet je dat doen,” Ze glimlachte rustig. “Net als ik altijd de wind zou willen volgen, omdat mijn hart dat zegt.” Ze fronste even en dacht na. Haar blik gleed in die van hem, hield die vast. Zocht dieper af in zijn ogen, ze zocht ergens naar. Naar bevestiging die haar tot een besluit zouden laten komen. Dat vond ze, ze vond puurheid in zijn ogen. Ze voelde het, waardoor er opnieuw een glimlachje om haar lippen gleed. “En als je wilt, dan ga ik met je mee.” Haar stem klonk vastberaden, je kon horen dat ze het meende. “Als je wilt gaan en je bent hulp nodig dan mag je me roepen,” ging ze verder. “Want ik voel de puurheid bij jou Saronse. Ik voel dat ik je kan vertrouwen. Ik zal mijn pad voor een keer veranderen om een andere te volgen, als dat is wat er moet gebeuren,” Ze knikte hem nog eens toe, haar bruine ogen boorden zich in die van hem. Dit keer wat harder om de woorden tot hem door te laten dringen, want het was veel wat ze hem hier aanbood. Meer dan ze ooit voor iemand gedaan had en meer dan ze misschien ooit nog zou doen. Ze wou zeker weten dat hij dat door had, al was dat waarschijnlijk vast wel het geval.

http://lostanimals.actieforum.com

Saronse

Saronse
Your Hero ♥

Saronse zijn ogen gleden weer even weg. Hij probeerde zijn pijn te beheersen. Hij wilde de sfeer niet verpesten. Hij zuchtte vermoeid en zocht iets dat hem kon afleiden. Zijn mooie gevoelige ogen hadden het op de watervallen gericht. Stralend water, vol leven viel naar beneden. Het water gleed van de grote watervallen af. Het zal vast ontzettend gevaarlijk zijn om daar van af te vallen. Het water zou je met gemak meesleuren. En je gewoonweg verpletteren. Onderschat de kracht van water niet. Ze bezit ongelofelijke krachten. Water had hem altijd wel gefascineerd. Alle bomen, struiken en andere plantensoorten om het water heen waren super sterk en gezond. Ze hadden altijd water. Saronse zijn benen werden ijskoud. Saronse zijn ogen gleden even naar het water waar hij in stond. In het rivier zaten prachtige ronde stenen. Saronse schudde zich uit en liep even naar de oppervlakte. Bij Merle. Water droop naar beneden. Saronse zijn lange zwarte manen hingen sierlijk over zijn nek en ogen. Hij keek naar Merle toen zij sprak. “Ja, dat klopt. Maar ook pijn en woede, want dat zit altijd vlak onder de oppervlakte. Elk levend wezen heeft dat. Dat maakt het leven,” Saronse glimlachte warm naar Merle. Ze was een hele slimme merrie. "Inderdaad Merle." Sprak hij met een brede grijns. “Daar heb je helemaal gelijk in,” Saronse knipoogde speels op haar antwoord. Hij luisterde naar het volgende. “Uit verhalen kun je heel veel halen,” Saronse knikte. Ze leek het zelfde te denken als hij zelf. Dat was heel boeiend vond Saronse. Misschien ontdekte Merle ook heel graag de geheimen van de wereld? Dat deed Saronse het liefst van allemaal. Dingen ontdekken. Avonturen meemaken. Maar vanwege zijn kudde... Had hij het nooit gekund. Saronse keek op toen ze er nog iets aan toe vulde. “Want ergens zit er altijd een kern van waarheid in. De kunst is om die kern te vinden,” Saronse keek weer eens gefascineerd diep in haar ogen en glimlachte weer eens. "En dat is het leukst van allemaal Merle. Naar de waarheid zoeken." Saronse keek bij die gedachte glimlachend weg en richtte zich even weer op het prachtige omgeving. Die zoveel schoonheid met zich droeg. De hemel begon langzaam te verkleuren. De avond viel bijna. Dat maakte het allemaal alleen maar nog prachtiger. Saronse genood er echter van. Hij vergat heel eventjes de pijn. Hij keek terug op en zag haar ernstige blik. Hij richtte zijn oren naar haar. Zoals altijd bereid om naar haar te luisteren. “Soms dragen dieren te veel slimheid met zich mee. Slim zijn is goed, maar soms is te slim zijn verkeerd. Kan dat alles uit balans brengen,” Saronse was hier mee eens en knikte zwijgzaam. Even was hij in gedachte verzonken om na te denken over wat ze zei. Hij had niet zo veel tijd om na te denken. Ze vervulde nog wat aan toe. “En toch wil iedereen slim zijn, maar slimheid is iets anders als wijsheid.” Saronse hief zijn sterke hoofd op. Zijn lange zwarte manen die prachtig glanzen werden op dat moment weggeblazen. Zijn lieve ogen werden weer zichtbaar. Hij merkte dat ze hem met respect aankeek. “Jij hebt dat bewezen,” Hij trok een wenkbrauw op en glimlachte naar haar. hij stelde het zeer op prijs met haar compliment. "Dank je Merle, dat hoor ik echter niet vaak." Hij keek haar weer warm aan. “Als alles goed was, dan zou de natuur ook uit balans zijn. Al vind ik dat altijd zo’n raar begrip. Goed of slecht. Ik heb een hekel aan stempels. Maar als alle paarden over bloementjes zouden praten zou de natuur even hard uit balans zijn. Dat maakt het gedrag van de duistere paarden niet goed, maar zo is het nou eenmaal. Al kan ik begrijpen waarom je dat zegt over je vader,” Saronse keek haar aardig aan. "Iedereen zondigt wel eens. Maar wat is zondigen? Je maakt fouten. Aan jou om het goed te maken of niet. Helaas, slechtheid en goedheid zal altijd heersen. Nooit zal vrede plaats vinden. Maar als het aan mij lag koos ik gewoon voor harmonie. Rust en vrede. Maar dat zal altijd een droom zijn." Saronse keek glimlachend weg. Hij kon een beetje helpen om de wereld wat beter te maken. Hij had tenminste een doel. “En je moeder?” Saronse keek haar wazig aan. Die woorden spookten een paar keer door zijn hoofd. "Die herinner ik me vaag. Ik herinner alleen maar een tedere glimlach die steeds op mij gericht was. Ik geloof dat ze wit was. Met een roze zachte snoet dat steeds over mijn zwarte krullen heen wreef. En ze had ijs blauwe ogen..." Daarna verdween het beeld. Hij kon zich alleen maar het afschuwelijke lichaam herinneren. Dat levenloos op de grond lag. "Het laatste wat ik nog van haar herinnerde was haar levenloze lichaam. Graat mager en vol met wonden. Niemand heeft nooit over haar gesproken. Waarschijnlijk zal ik nooit iets van haar te weten komen." Saronse had echter wel gehoopt dat iemand hem kon vertellen hoe ze was. En wat er gebeurt was met haar. Vreemd genoeg huiverde Saronse niet over dat stuk. Het was al zo lang geleden. Hij had Arontay die hem al het nodige had gegund. Dus voelde hij geen verdriet. Hij keek op toen hij Merle weer hoorde spreken. “Ja ik heb er over gehoord. Het is vreselijk. Het is ook onbegrijpelijk.” Saronse knikte. "De natuur heeft echt geweldige krachten. Ik heb al veel over natuurrampen gehoord. Het is echt niet te geloven wat het allemaal tot in staat is. Onderschat haar nooit. En dat heb ik nooit niet gedaan." Hij herinnerde zich weer zijn land dat volkomen veranderd was. Meteen schudde hij de gedachten van zich af. “Als het lot bepaald dat het jou tijd nog niet is, dan blijf je leven. Zo ben ik altijd door het leven gegaan.'' Saronse keek haar weer bewonderend aan. En luisterde weer aandachtig. “Ze had niks voor je kunnen doen Saronse, maar paarden die om je geven zullen het toch altijd proberen. Alleen zoals je het verteld kan ik eruit opmaken dat je er echt zelf uit had moeten komen,” Hij slaakte een zware zucht uit. "Misschien... misschien heb je wel gelijk." Hij beet op zijn lip. Zijn manen vielen weer voor zijn ogen. Die nu troebel werden. Hij vocht tegen de pijn die zich vast had gemaakt in zijn hart. Saronse keek neutraal. Hij keek weer naar Merle toen hij haar stem hoorde. “Ze is vast een soort moeder voor je, of niet?” Saronse glimlachte zachtjes bij die gedachte. "Ja en een zeer goede vriendin. Ik kende haar al van mijn geboorte. Ze was er altijd al geweest. Ze stond altijd aan mijn zeiden. Ik kende haar alleen maar met een trotse glimlach die steeds op me gericht was. Ze keek altijd toe hoe ik opgroeide. Ondanks haar oude leeftijd was ze nog een zeer mooie merrie. Ze leek wel een jong ding. Ze is één van de belangrijkste in mijn leven. Want ze had me zoveel geven." Saronse dacht aan de beige achtige merrie. Met overdreven lange witte manen die heel hard krulden. En een prachtige witte bles. Met bruine vriendelijke ogen. Saronse wist echter niet veel over haar leven. Daar wou ze nooit over praten. Hij had weer een glimlach op zijn lippen. Zijn ogen keken rustig naar het water dat zich voortbewoog.
Hij keek weer op toen ze haar stem weer liet klinken. “Ik snap het. Ik zou het ook niet los hebben kunnen laten. Zoiets niet,” Hij knikte glimlachend. "Fijn dat je het begrijpt. Ik heb gewoon het sterke gevoel dat ik ze moet zoeken. Ik moet gewoon weten wat er gebeurt is en dat ik misschien nog iets kan redden." Saronse keek vermoeid. Het was allemaal niet zo simpel eigenlijk. “Wat ik ook zeg Saronse je moet je hart volgen,” Saronse knikte. "Ja, maar soms kan een hart je misleiden. En dan is het goed dat iemand je naar de juiste weg opduwt. In de moeilijke tijden." Hij glimlachte naar haar. “Als je ze terug wilt vinden dan ga je ze zoeken,” Zijn ogen staarden even nadenkend naar haar. Daarna gleden ze voor zich uit. Staarden doelloos. Dat was natuurlijk het logische. Hij sloot even zijn ogen dicht. Hij opende zijn blauwe ogen al gauw toen hij de stem van Merle hoorde. “Dan zoek je net zo lang totdat je ze vind, want als je echt wil dan zal je ze vinden.” Hij keek glimlachend naar haar. "Ja daar heb je wel gelijk in Merle." Sprak hij die op een zachte toon. Hij glimlachte naar haar. “Ik probeer je te helpen, maar als dat is wat je echt wilt dan moet je dat doen,” Saronse knikte naar haar. "Dat weet ik Merle. En ik ben je zeer dankbaar daarvoor. Je hebt me al veel kunnen helpen."
Weerklonk zijn stem sussend. Hij keek haar nog steeds aan met die vriendelijke ogen. “Net als ik altijd de wind zou willen volgen, omdat mijn hart dat zegt.” Saronse knikte begrijpend. "Dat is mooi gesproken." Mompelde hij zachtjes. Merle haar ogen grepen de zijne. Ze leek naar iets te zoeken. Ook hij keek diep in haar ogen en liet haar haar gang gaan. Ze mocht het allemaal vinden. “En als je wilt, dan ga ik met je mee.” Hij keek haar verbaast aan. Hij kon even geen woorden vinden hierover. Was ze dat allemaal echt bereid om te doen? “Als je wilt gaan en je bent hulp nodig dan mag je me roepen,” Zijn ogen zochten onderzoekend naar haar. Ze zag er zo vastberaden uit. Bereid om met hem mee te gaan. Naar het gevaarlijke avontuur. "Dat...dat betekend zeer veel voor me Merle. Wetend dat iemand bereid is om aan mijn zeiden te staan in de moeilijke tijden die ik waarschijnlijk door zal moeten staan." Hij schonk haar een veel betekende glimlach. Met een warme gloed van liefde. “Want ik voel de puurheid bij jou Saronse. Ik voel dat ik je kan vertrouwen. Ik zal mijn pad voor een keer veranderen om een andere te volgen, als dat is wat er moet gebeuren,” Hij keek haar onderzoekend aan. Hij wilde haar graag aan zijn zijde hebben. Maar hij had ook angsten voor wat ze allemaal mogelijk zou moeten doormaken. "Lieve Merle, ik wil je graag aan mijn zeide hebben. Maar ik wil je zeker verwittigen. De reis kan zwaar zijn, vol met gevaren... Ik wil niet dat jij er onder lijd..." Hij keek haar bezorgd aan. Hij wilde niet dat iemand zou lijden voor zijn eigen daden en problemen. Maar als ze echt mee wilt. Zou hij haar maar al te graag verwelkomen. Hij keek haar toen aan met een zachte glimlach.

Merle

Merle

Ze zag soms de bewondering in Saronse zijn ogen. Ze vond niet dat ze iets speciaals deed, of dat ze veel wijsheid bezat. Ergens wist ze wel dat ze goed met woorden was, maar van wijsheid wou ze niet spreken. Ze vond zichzelf veel te jong om wijsheid te bezitten, zeker omdat ze drie jaar van haar leven kwijt was aan geheugenverlies. Nee, ze vond zichzelf niet wijs. Toch probeerde ze anderen te helpen met het deel wat ze opgepikt had en wel bezat. Alleen dat was niet haar wijsheid, maar wijsheid uit de vele verhalen die ze van anderen gehoord had. Daar was ze over na gaan denken en daar had ze haar eigen draai aan gegeven, maar wijsheid nee zo zou ze het zelf niet willen noemen. “Ja, maar soms doet de waarheid het meeste pijn,” zei ze. “Soms is het voor jezelf beter om de waarheid niet te vinden,” Ze glimlachte rustig. Ze staarde naar de watervallen. Luisterde naar het geluid van het ruisende water. Haar blik gleed soms naar een kleine schittering in het water, wat een vis moest zijn. Die zich van de waterval liet vallen. Ze vond het knap hoe vissen zo’n val overleefden en hoe het ze lukte precies met het water mee te glijden en op die manier niet tegen een rots te pletter te vallen. Soms keek ze er naar en op andere momenten kwam ze hier alleen maar om tot rust te komen. Om het geluid haar hersens binnen te laten dringen om zo even nergens aan te hoeven denken. Alleen nou was dat niet het geval, nou luisterde ze geduldig naar elk voor die Saronse zei. Ze wilde ook alles horen, want de hengst vertelde veel wat ze niet wilde missen. Omdat ze hem wou helpen, helpen tot waar ze kon. Verder lukte simpelweg niet en ze wist dat dat bij zo’n verleden eigenlijk wel moest.
“Ik zou zoiets nooit zeggen als het naar mijn mening niet waar zou zijn, dus daar hoef je me niet voor te bedanken,” vervolgde ze simpel. “Tjah complete harmonie zou er nooit zijn. Prooidieren zouden zich door roofdieren altijd opgejaagd voelen. Roofdieren zullen altijd concurrentie voelen. Dieren onderling zullen altijd wel eens ruzie hebben, die soms te ver gaan en escaleren. En niemand zal altijd goed behandeld worden,” Ze staarde even in de verte en keek daarna Saronse weer aan. “Het beste is om alle leuke dingen uit het leven te halen en de vervelende dingen te vergeten,” zei ze toen. Ze knikte even kort toen hij vertelde over zijn moeder. “Ik herinner mijn beide ouders niet, soms is dat denk ik maar beter ook.” Vervolgde ze. “Op die manier hoef ik ze niet te missen,” ze glimlachte rustig.
“Je mag echt blij zijn met zo'n pleegmoeder en vriendin, als ik haar zo mag noemen,” ze knikte even. “Ik snap het,” zei ze toen hij begon dat hij het gewoon moest weten. “Alleen soms is weten nog erger dan niet,” Ze keek voor een kort moment ernstig. “Al zouden velen het daar waarschijnlijk niet mee eens zijn, alleen voor mij heeft dat wel altijd gegolden." Toen hij begon over dat je hart je soms misleidde knikte ze even. “Ik noem dat, dat je hersens de overhand nemen. Je blijft er zelf continu aan denken, daarom voelt het anders. Dan is een steuntje in de rug inderdaad wel fijn, om je de goede kant op te duwen,” ze glimlachte.
Toen maakte het gesprek opeens een andere wending en hadden ze het er opeens over dat hij ze moest gaan zoeken en dat ze mee zou gaan. Hoe waren ze daar nou plotseling weer op gekomen? Niets gebeurde door toeval, tenminste zo zag zij het. Daarom had het zo moeten zijn en had het ook zo moeten zijn dat ze voorstelde om mee te gaan. “Er zullen altijd anderen zijn die je willen helpen Saronse, vergeet dat niet. De wereld bestaan niet alleen uit niet behulpzame paarden, gelukkig maar.” Ging ze verder. “Ik wil je heel graag helpen,” ze knikte hem vastberaden toe. “Ik weet dat het zwaar zou zijn,” vervolgde ze. “Dat ben ik me ten volste van bewust, maar dat risico wil ik nemen,” Als ze iets in haar hoofd had, dan kreeg je dat er niet zomaar meer uit. Als ze eenmaal iets wou, dan lukte haar dat ook meestal wel. “Ik zal niet lijden als daar geen reden toe is, ik reis al mijn hele leven tenminste tot waar ik het me herinner rond en het is altijd nog goed gegaan. Ik heb genoeg meegemaakt om akkevietjes te ontwijken,” Ze gaf hem een knipoog. “Dus ik ga met je mee, als je wilt gaan.” Ze knikte hem even toe. “Op mijn steun kun je rekenen,” vervolgde ze nog even.

[Sorry, meer kreeg ik er niet uit XD ]

http://lostanimals.actieforum.com

Saronse

Saronse
Your Hero ♥

Saronse liet zijn hoofd een beetje rustig zakken. Zijn mooie blauwe ogen, die nog iets misten staarden rustig voor zich uit. Saronse had een vrij grote maat. 1.66 met hoog. Ongeveer. Zijn mooie lange manen die lekker zacht waren dwarrelden wat in de wind. De wind leek het fijn te vinden om met zijn lange manen te spelen. Zijn lange zwarte staart had zich rond zijn linkerbeen gewikkeld. Door de zon. Saronse stond al een tijdje verstijfd stil nu. Saronse had echter een pik zwarte vacht. Met vele op gestempelde witte vlekken. Die hem prachtig versierde. Zijn lange zwarte manentop viel over zijn warme ogen. Saronse had een bijzonder karakter. Dat zeer geliefd was. Niet alleen bij paarden.
Volgens Arontay en andere oude wijze paarden van zijn kudde had hij een bijzondere gave. Een gave die andere genazen van pijn, verdriet, woede, wanhoop en angst. Saronse kon je geruststellen met slechts enkel één simpele blik. Een zeer fijne blik. Die je echt verwarmde en goed deed voelen. Hij kon woeste paarden tot orde brengen door zijn rustige karakter. En één van zijn speciale gaven was zijn fijne aanrakingen. Als hij je bijvoorbeeld kalm streelde over je lichaam kreeg je een golf van heerlijkheid in je lichaam. Iets wat niet te verklaren is. Saronse raakte eigenlijk amper paarden. Dat komt vooral omdat hij dan bijna dwaze dingen had gedaan. Hij heeft al een paar keer merries gestreeld over hun hals om ze gerust te stellen. En voor hij het wist had hij zich bijna aan ze verbonden. Alsof hij de controle verloor. Hij kon dan niet meer logisch nadenken. Hij dacht maar aan één ding. Het komt waarschijnlijk omdat hij een hengst is. Oké de merries leken zich graag met hem te verbinden. Maar op dat vlak was Saronse zeer gevoelig. Een merrie haar onschuld ontnemen. Dat wilde hij niet. De meeste hengsten leiders hun taak waren de merries dekken in de kudde. Maar Saronse wilde dat echter niet. Hij vond dat ieder merrie zelf haar partner moest kiezen. Die haar trouw zal zijn. Saronse durfde bijna geen merrie meer aan te raken. Bij hengsten en veulens ging dat makkelijker. Hij gaf de hengsten soms wel eens een stootje. En hij wreef graag met zijn neus in de krullend manen van de kleine veulens. Soms streelde hij wel eens zijn beste vriend(inn)en. Vooral Arontay. Zijn lieve pleegmoeder.
Saronse merkte dat hij afgeleid werd. Hij knipperde even met zijn ogen en keek daarna in de zachte ogen van Merle. Hij luisterde aandachtig zoals altijd naar wat ze hem te zeggen had. “Ja, maar soms doet de waarheid het meeste pijn,” Saronse knikte. Hij besloot te zwijgen want Merle had nog meer te zeggen. “Soms is het voor jezelf beter om de waarheid niet te vinden,” Saronse keek even weg. "Ja, dat is inderdaad waar. En ik weet het maar al te goed. Ik zou het allemaal beter kunnen vergeten. Maar... aan de andere kant moet ik het ook weten. Ik weet dat het afschuwelijk zal zijn als ik het te weten zou komen wat er allemaal aan de hand is. Maar ik voel me verplicht. Als leider..." Saronse hield zich nu sterk. Hij hief zijn hoofd trots omhoog en keek nu even strak voor zich uit. Nadenkend. De leider moest het weten. Hij moet weten wat er gebeurt is. Zo kan hij weer verder gaan in het leven. En kan hij zijn eigen leven weer leiden. “Ik zou zoiets nooit zeggen als het naar mijn mening niet waar zou zijn, dus daar hoef je me niet voor te bedanken,” Saronse glimlachte eventjes. Terwijl hij naar het glinsteren water keek. Hij merkte dat het donkerder en donkerder werd. Waren ze al zo lang aan het praten?? Ach, als het aan Saronse lag zouden hij dagen aan een stuk wijsheid en verhalen met haar delen. “Tjah complete harmonie zou er nooit zijn. Prooidieren zouden zich door roofdieren altijd opgejaagd voelen. Roofdieren zullen altijd concurrentie voelen. Dieren onderling zullen altijd wel eens ruzie hebben, die soms te ver gaan en escaleren. En niemand zal altijd goed behandeld worden,” Ze staarde even in de verte en keek daarna Saronse weer aan. “Het beste is om alle leuke dingen uit het leven te halen en de vervelende dingen te vergeten,” zei ze toen. Ze knikte even kort toen hij vertelde over zijn moeder. “Ik herinner mijn beide ouders niet, soms is dat denk ik maar beter ook.” Saronse zijn mondhoeken werden strak naar beneden gericht. Saronse wist het wel. Maar zou het niet gewoon heerlijk zijn als een leeuw gewoon met een lam aan het spelen was? Dat de wereld lekker kleurig was. Vol met de mooiste bloemen. Die prachtige kleuren hadden. En een heerlijke geur droegen? Ja in Saronse zijn wereld zou het een vredige wereld zijn. Dan had Saronse geen zorgen, dan kon hij de wereldwonderen gaan ontdekken!! Maar... zo was de wereld niet. En daar moest hij maar mee leven. Saronse zijn ogen gleden nadenkend over Merle. Een bijzondere merrie. Zeer speciaal. Zo eentje kwam je niet gauw tegen. Saronse moest om die gedachte glimlachen. “Ik herinner mijn beide ouders niet, soms is dat denk ik maar beter ook.” Saronse bekeek haar eventjes. Soms wenste Saronse ook zo te kunnen denken. Hij zou ook gewoon graag geen aandacht schenken aan de vele vragen die hij in zijn hoofd had. "Soms is dat goed Merle... Maar soms ook niet altijd goed..." Zijn ogen waren al een lange tijd op haar gericht. Maar zijn blikken waren onschuldig. Ze staarden haar warm aan. Stel je voor dat haar ouders haar zoeken. En haar verschrikkelijk missen. En Merle die daar geen aandacht aan schonk. Maar Saronse besloot haar niet van gedachte te veranderen. Ze leek tevreden met haar manier van leven. En zo wilde hij het houden. “Op die manier hoef ik ze niet te missen,” Saronse keek haar begrijpend aan. “Je mag echt blij zijn met zo'n pleegmoeder en vriendin, als ik haar zo mag noemen,” Saronse knikte met een glimlach. "Ik ben inderdaad zeer blij met haar. Ze heeft me alles gegeven wat ik nodig had. Ze behandelde me... als haar zoon die ze nooit gekregen had..." Saronse keek nadenkend weg. één van de paarden had hem eens verteld dat Arontay drachtig was geweest. Ze verheugde zich zo op het veulentje. Maar de bevalling verliep niet goed. Haar hengstenveulen was doodgeboren en ze kon nooit meer drachtig worden. Het schijnt dat daarom haar geliefde hengst haar verlaten had. Saronse was toen een paar jaar oud. En hij merkte steeds die bedroefde gezicht. Verlangend naar een eigen veulen. Naar haar lieve veulen. Saronse besloot die droevige gedachten te vergeten. Er was niets meer aan te doen. “Ik snap het,” Hoorde hij haar zeggen. Hij glimlachte enkel. “Alleen soms is weten nog erger dan niet,” Saronse knikte. "Ja dat is waar." Saronse keek zwijgzaam weg. Even zat hij gewoon weer na te denken. “Al zouden velen het daar waarschijnlijk niet mee eens zijn, alleen voor mij heeft dat wel altijd gegolden." Saronse bleef voor zich uit staren. Zijn gezicht neutraal. Hij knikte enkel. “Ik noem dat, dat je hersens de overhand nemen. Je blijft er zelf continu aan denken, daarom voelt het anders. Dan is een steuntje in de rug inderdaad wel fijn, om je de goede kant op te duwen,” Saronse glimlachte daarbij. "Ja dat bedoelde ik dus."
Even was het stil. Nou, wat je stil kunt noemen. De vogels zongen opgewekt en je hoorde de waterval en de rivieren. Af en toe hoorde je geritsel. De omgeving zat vol leven. Saronse keek toen aandachtig op. Aan de overkant, tegenover Merle en Saronse kwamen er twee herten tevoorschijn. Eerst een mannelijke. Die behoedzaam om zich heen keek. Vlak achter de grote edelhert liep een vrouwtje. Saronse keek belangstellend naar het tweetal. Het was lente, en Saronse kon de romance tussen die twee ruiken. Ze gingen gezellig bij elkaar staan en dronken het verse water van de rivier. Nadat hun dorst gelest werd gingen ze nog dichter bij elkaar staan en begonnen te knuffelen. Of wat er op leek dan. Saronse zijn aandacht werd terug naar Merle getrokken toen hij haar stem hoorde. “Er zullen altijd anderen zijn die je willen helpen Saronse, vergeet dat niet. De wereld bestaan niet alleen uit niet behulpzame paarden, gelukkig maar.” Saronse keek weer diep in haar ogen. "Dat vergeet ik zeker niet Merle." Ze ging verder. “Ik wil je heel graag helpen,” Ze knikte naar hem. Saronse glimlachte naar haar. Maar wist het even nog niet. Ze vervolgde. “Ik weet dat het zwaar zou zijn,” Saronse knikte hierbij en luisterde gewoon naar het volgende. “Dat ben ik me ten volste van bewust, maar dat risico wil ik nemen,” Saronse zijn ogen dwaalden even af naar de grond en dacht bij die woorden na. Was ze echt bereid dit allemaal voor hem te doen? Zijn ogen werden weer op Merle gericht toen ze weer haar stem liet horen. “Ik zal niet lijden als daar geen reden toe is, ik reis al mijn hele leven tenminste tot waar ik het me herinner rond en het is altijd nog goed gegaan. Ik heb genoeg meegemaakt om akkevietjes te ontwijken,” Saronse glimlachte hierbij. “Dus ik ga met je mee, als je wilt gaan.” Saronse twijfelde niet meer. Zijn besluit stond vast. “Op mijn steun kun je rekenen,” Saronse grijnsde hierbij. "Goed dan! Ik neem je mee als ik zover ben." Antwoordde hij uiteindelijk en knipoogde naar haar. Hij zal haar meenemen. "Bedankt Merle, ik weet zeker dat jij me zeer goed zal kunnen helpen tijdens de reis. Ik verwacht wel klappen. Ik verwacht neerslagen. Maar ik verwacht ook resultaat. Ik heb hoop. Ik geloof." Hij keek haar zeer vriendelijk aan.

geeft niet xxx

Merle

Merle

Ze keek hem aan, volgde met haar blik zijn manen die soms iets bewogen in de wind. Daarna gleed haar blik naar zijn staart die om zijn achterbeen gewikkeld was. Daarna gleed haar blik weer naar de zijne. Haar vacht was egaal. Een zandkleurige vacht, die men palomino noemde. In de winter werd haar vacht altijd zacht beige, tegen wit aan en in de zomer had haar vacht een soort gouden gloed. Haar lange manen bleven altijd dezelfde zandkleurige kleur. Ze nam hem nogmaals in haar op net zoals hij met haar deed. Ze taste hem telkens af. Daar hoefde ze hem niet voor aan te raken. Ze keek onbewust in zijn aura, dat deed ze altijd. Daarom kon ze zo goed gevoelens ontdekken. Ze taste altijd zachtjes de gevoelens van een ander af, probeerde te vinden waar ze kon helpen. Welk gevoel het meeste overheerste en of ze die op een of andere manier kon verzachten of juist kon aansterken. Dat maakte dat ze altijd zo goed op iemand anders kon inspelen.
Even voelde ze hoe ze in gedachten verzonk hoe een flashback zich weer meester van haar maakte. Dezelfde die ze zo vaak zag, speelde weer voor haar ogen.Ze keek naar haar spiegelbeeld. Een jong palomino kleurig veulen keek terug. Ze was gestopt voor een plas die in het gras gelegen had. Daar staarde ze nu in, met een vrolijke grijns om haar lippen. “Merle!” Ze keek op waarbij haar manen die steeds langer groeiden voor haar ogen gleden, snel schudde ze die weg. “Ja ik kom al,” riep ze terug. Een ander veulen schoot lachend voor haar langs. Ze sprong over de plas heen en schoot achter het andere veulen aan. Ze knipperde even met haar ogen en schudde de flashback van haar af. Soms was die er opeens, als ze het over haar verleden had. Of als ze even in gedachten verzonk. Het was geen vervelend gevoel die zich dan meester van haar maakte, ze voelde de vrede erin. Alleen er groeide dan ook nieuwsgierigheid in haar borst die ze altijd snel wegdrukte. Het was goed zo.
Haar blik focuste zich weer op die van Saronse. Het gesprek ging verder. “Misschien kun je het inderdaad beter vergeten, maar als dat niet lukt dan lukt dat niet. Dan is de enige oplossing om de waarheid te zoeken,” ze knikte even. Daarna sprak ze verder. Saronse hield zich stil totdat ze uitgepraat was. Ze wachtte totdat hij iets zou gaan zeggen. Waarbij ze hem rustig aankeek. “Voor mij werkt het,” zei ze simpel. “Iedereen is anders, dus het zou niet voor iedereen zo gelden. Je moet gewoon doen waar je jezelf het beste bij voelt en waar je vrede mee hebt,” ging ze verder.
Ze volgde zijn hoofd toen hij wegkeek, nadat hij met haar ingestemd had. “Maar ik snap dat dat voor jou anders is. Jij herinnerd je alles nog heel goed. Ik niet, ik weet eigenlijk niks meer. Dat maakt het een stuk makkelijker om niet te missen,” ze glimlachte even.
Toen viel er een korte stilte. Ze spitste haar oren en luisterde naar het zachte ruizen van de wind. Daarna gleed haar blik naar de hertjes. Meteen gingen haar gedachten naar Aaliyah. Hoe zou het met haar zijn, ze zou haar snel weer opzoeken beloofde ze zichzelf. De hertjes verdwenen weer uit het zicht en ze besloot de stilte weer te verbreken. Ze knikte goedkeurend toen hij zei dat hij dat zeker niet vergat. “Gelukkig maar,” zei ze toen.
Daarna zei ze dan ze mee wilde en dat ze wist waarin ze zich stortte. Ze zag dat hij grijnsde en ze glimlachte rustig terug. “Ik zal op je hinnik wachten,” knikte ze toen. “Geen dank en misschien kun je me beter bedanken na de reis. Je weet niet wat voor gezelschap ik ben,” Haar stem klonk plagerig. “Hoop kan heel bedrieglijk zijn,” vervolgde ze toen. “Maar als je ergens in gelooft dan kom je ergens,” Ze knikte hem kort toe. Daarna deed ze een stap naar voren. Ze wreef zachtjes haar neus even langs zijn hals. Daarna deed ze weer een stap naar achter. Ze keek hem aan. “Tot dan,” zei ze. Ze glimlachte hem nog eens toe en draaide zich daarna om. Ze brieste zacht en liep toen van hem vandaan. “Tot ziens,” zei ze nog zacht.

[Topic uit?]

http://lostanimals.actieforum.com

Saronse

Saronse
Your Hero ♥

Saronse sloot even zijn ogen. De laatste zonnestralen scheen op zijn hoofd. De hemel begon een prachtige kleur te hebben. Prachtige warme kleuren. Zijn lange zwarte manen wapperde in de zwakke wind die aanwezig was. Het was lauw/warm temperatuur geweest. Nog even en de prachtige vlinders zullen rond dwarrelen tussen de bloemen. En de bezige bijtjes zullen weer beginnen met het verzamelen van stuifmeel voor hun zoete honing. Saronse heeft ooit eens honing geproefd. Wat was hij er gek op.
Saronse opende rustig zijn ogen. Toen hij de zachte stem van Merle hoorde. “Misschien kun je het inderdaad beter vergeten, maar als dat niet lukt dan lukt dat niet. Dan is de enige oplossing om de waarheid te zoeken,” Saronse knikte naar haar en stemde in. Zijn mondhoeken krulden zachtjes. Hij keek lichtjes op toen ze verder ging. “Voor mij werkt het,” Saronse grijnsde hierbij. “Iedereen is anders, dus het zou niet voor iedereen zo gelden. Je moet gewoon doen waar je jezelf het beste bij voelt en waar je vrede mee hebt,” Saronse bekeek Merle voor de zoveelste keer. Ze was duidelijk een vrij paard. Ze leefde in vrede en leek geen zorgen te hebben. Ze liet het verleden met gemak los en ging gewoon door. Ze volgde de wind, die net zo vrij was als zij. “Maar ik snap dat dat voor jou anders is. Jij herinnerd je alles nog heel goed. Ik niet, ik weet eigenlijk niks meer. Dat maakt het een stuk makkelijker om niet te missen,” Saronse opende zijn mond. Hij wilde een vraag stellen over hoe dat het kwam dat ze zich niets meer herinnerde. Maar Merle werd toen net als hij afgeleid door het dolverliefde hertenpaar. Saronse liet de vraag maar liggen. Misschien werd die ooit nog wel eens beantwoord.
Uiteindelijk werd het donker. En Saronse merkte aan de manier hoe Merle deed dat het tijd was om verder te gaan. “Ik zal op je hinnik wachten,” Ze knikte daarbij. Saronse keek haar glimlachend aan en knikte. “Geen dank en misschien kun je me beter bedanken na de reis. Je weet niet wat voor gezelschap ik ben,” Saronse hoorde haar plagerige toon. hij knipoogde ondeugend. "Lieve hemel!! Je hebt absoluut gelijk!" Antwoordde hij plagerig terug. Saronse keek uiteindelijk weer series. Zijn ogen werden alert op haar gericht. “Hoop kan heel bedrieglijk zijn,” Saronse knikte en liet haar verder gaan met haar woorden. “Maar als je ergens in gelooft dan kom je ergens,” Saronse keek haar met een brede glimlach aan. Maar voor hij nog een kans kreeg om te reageren stapte ze naar voren en wreef over zijn hals. Zijn ogen gleden rustig naar beneden. Zijn lange zwarte manen vielen over zijn vriendelijke ogen. Voorzichtig streelde hij haar terug. Daarna trok ze zich terug. Er stond een rustige glimlach op zijn zwarte lippen geschreven. “Tot dan,” Saronse keek Merle na. Die zich na haar glimlach omdraaide en van hem weg liep. Saronse zijn ijs blauwe ogen staarden de mooie merrie na. "Tot ziens," was het laatste dat hij van haar hoorde. "Nog een goeie nacht lieve Merle. Hopelijk zien we elkaar spoedig." Weerklonk zijn zachte warme stem. Uiteindelijk was ze weg. Saronse staarde even voor zich. Uiteindelijk merkte hij dat hij nu weer alleen was. Het was doodstil. Saronse zijn ogen gleden naar de glinsterende rivier. Waar duizenden sterren waren te zien. Een fijne glimlach stond op zijn mondhoeken gedrukt. Het zag ernaar uit dat hij er een vriendin bij had. Het had hem goed gedaan om te praten. Op zoek naar een oplossing. Saronse staarde toen strak naar zijn spiegelbeeld. Hij zag een gevoelige paardenhoofd. Met een zwarte hoofd met hier en daar witte vlekken. Zijn ijs blauwe ogen staarde hem aan. Lange zwarte manen leken hun best te doen om zijn ogen te verpesten. Hij leek wel op zijn... vader. Saronse zijn ogen vlogen open en hij stapte achteruit. Hij verbeelde het zich maar. Hij leek helemaal niet op zijn duistere vader. Of... toch wel?? Saronse mompelde iets. Plots keek hij op toen de nachtdieren plots te horen waren. Krekels, kikkers, padden, vossen, uilen enz. Ze begonnen allen hun geluid uit te schreeuwen. Saronse besloot maar een rustig plekje te zoeken om een paar uur uit te rusten. Daarna gaat hij verder trekken in Dream Horses.

[Topic uit] :p

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum