Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

 » A L G E M E E N » Vragen » Setjes

Setjes

+2
Painted Black
Asra
6 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Setjes Empty Setjes wo 27 jun - 6:31

Asra

Asra

Ik ben net nieuw in dit spel dus ik ben nog een beetje zoekende naar mijn draai hier... Na een beetje te hebben geörienteerd kwam er een vraag in mij op: in de regels staat dat iedereen een andere avatar moet hebben. Hoe kom je dan aan die prachtige foto's die gebruikt worden in de setjes?

2Setjes Empty Re: Setjes wo 27 jun - 6:36

Painted Black

Painted Black
VIP

De meeste hebben hun avatar van www.deviantart.com. Denk er wel om dat het plaatje stock is! Ik zelf heb mijn avatar van www.weheartit.com

3Setjes Empty Re: Setjes wo 27 jun - 6:43

Magnifico

Magnifico
Administrator

Je bent gevraagd om stockfoto's te gebruiken. Stock zijn plaatjes waaraan is toegestaan dat je ze gebruikt. Bij veel zie je geblende of gemanipuleerde setjes. Die maken ze dan zelf. Bij manipulaties op deviantart moet je toestemming vragen. Bij sommige stock ook. Om stock te vinden zoek je dan bij deviantart bijvoorbeeld "horse stock" of "arabian stock", welk ras je leuk vind. Wink

http://www.dreamhorses.actieforum.com

4Setjes Empty Re: Setjes wo 27 jun - 6:46

Asra

Asra

En stel dat je foto's gebruikt die je via google vindt, zijn die dan automatisch 'stock'? Eventueel kan ik ook de naam van de auteur erop zetten..?

5Setjes Empty Re: Setjes wo 27 jun - 7:04

Ravena

Ravena
VIP

Nee, alsof je plaatjes via google gebruikt zijn ze niet meteen stock, het gebeurt vaak zat dat er een plaatje van deviantart is die niet stock is, maar die staat wel op google~


En het is niet altijd genoeg om de naam van de auteer erop te zetten, als je een plaatje wilt dat niet stock is zul je het toch echt moeten vragen Wink

6Setjes Empty Re: Setjes wo 27 jun - 7:09

Asra

Asra

Oké, dat is even lastig, dan zal ik wat ik nu heb maar weer verwijderen.

7Setjes Empty Re: Setjes wo 27 jun - 7:11

Encantador

Encantador

Ravena heeft gelijk, het is dan inderdaad geen stock.

8Setjes Empty Re: Setjes wo 27 jun - 7:12

Pearl

Pearl
Moderator

Ik heb zelf ook een manipulatie als avatar die ik niet zelf gemaakt heb, maar ik heb toestemming gevraagd door dat persoon via een berichtje te vragen of ik hem mocht gebruiken.

En ik weet bijna wel zeker dat er hier mensen zijn die voor je op zoek willen gaan naar stock-foto's eventueel, om je te helpen met het maken van een setje. Ik wil je er ook wel mee helpen. c:

Maar als je op de site Deviantart kijkt, stock intypt achter "horse" of het ras dat je zoekt en dan op een plaatje klikt staat er onder vaak in de beschrijving of je hem mag gebruiken. ^^

http://www.dreamhorses.biz

9Setjes Empty Re: Setjes wo 27 jun - 7:26

Asra

Asra

Ik heb nu een afbeelding gevonden via Google die wél stock is, bedankt allemaal! :)

10Setjes Empty Re: Setjes wo 27 jun - 20:06

Asra

Asra

Ik heb besloten dat ik toch niet tevreden ben met mijn setje van nu (ik wil toch graag een Arabier). Zoeken op internet leverde niets op behalve sites waar je voor moest betalen en dat wil ik eigenlijk niet. Waar kon je ook alweer hulp vragen voor het maken van een setje? Tekst, croppen e.d. lukt me uiteraard zelf wel, alleen kan ik gewoon geen goede afbeelding vinden!

11Setjes Empty Re: Setjes wo 27 jun - 20:14

Pearl

Pearl
Moderator

Linkje naar een site

Hier zul je waarschijnlijk wel een aantal goede treffen.

Als je op een foto klikt en naar beneden scrollt, is er te lezen onder welke voorwaarden je de foto mag gebruiken.

Verder kun je het ook altijd aan een van de leden vragen en hier zijn veel mensen die aanbieden een setje voor je in elkaar te zetten of foto's voor je te zoeken.

http://www.dreamhorses.biz

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

 » A L G E M E E N » Vragen » Setjes

Soortgelijke onderwerpen

-

» Setjes ^^
» [GZ] setjes maker
» Shiny Setjes!
» Setjes shop :D
» Mara's Setjes

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum