Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Glétsjer.

2 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Glétsjer. Empty Glétsjer. di 13 nov - 8:47

Aaliyah

Aaliyah
Moderator

‘My fake plants died because I did not pretend to water them.’
‘Maybe that isn’t the only thing that’s fake. Isn’t it?’


Gletsjer. Gléts-jer.
Getverdemme het woord alleen al klonk vies. Laat staan dat je er actueel echt in stond en dan een ingeving had van ‘hé, wat een vies gebied. Nog vierzer dan hoe de eigenlijke naam klinkt.’ Gat je kon er van kótsen. Dan bedoelde de gouden Akhal-Teke merrie – Wat tevens niet echt de al te beste kleur was in dit godsganse, vervloekte klote gebied, iedereen had misschien wel in de sneeuw kunnen piesen, en dan liep zij daar rond met haar pisgele vachtje – de sneeuw was niet van dat alledaagse spul. Nee, zoals je je groen en geel kon ergeren, kon je in dit geval ook groen en geel kotsen. En je moest haar maar op haar woord geloven: Dat spul zag er niet erg hygiënisch uit. Laat staan dat je het nog op wilde eten [ ja, blijkbaar hadden wolven of honden de rare gewoonte hun eigen kots weer op te eten. Question: Waarom hebben ze het in de eerste plaats dan uitgespuugd? ] Gatver, serieus, hoe vaak had ze nu al gezegd dat de gletsjer vies klonk. Niet vaak genoeg, spreek de naam nog één keer uit. En dan nu alsof het slijmerig was: Glétsjèèr, of was dat alsof iemand iets eng vond, zoals een muis?
Vroeger, als veulen had ze het een prachtgebied gevonden, spelend met Eyes ging ze dan alles verkennen. En ze moest ook wel toegeven: Dat was leuk geweest. Speaking of matters, deze keer had ze ook haar hert weer bij zich. Met een afstandelijke drie meter tussen hen in liep het hert voor haar uit, in een tempo die ze zelf niet had kunnen verzinnen: In een halve draf. Meestal was Aaliyah meer van het lopen, al had ze van zijn tempo een behoorlijk goed buikje gekregen, lekker gespierd.
Met een rechte lijn die als haar mond fungeerde ging ze verder in een actieve stap, in plaats van het ren tempo. ‘Eyes, tenzij je van me af wilt – en ik houd je niet tegen – vraag ik je om tempo te minderen.’ sprak ze bars. Wat een stronteigenwijs mormel was het. Iets wat ze hem niet kwalijk nam: Zelf was ze ook niet zo’n goed voorbeeld daarin. Ze hield nog wel van het mormel hoor, dat was het niet. Ze hoefde gewoon niet 24/7 rond hem zijn. Bah, ze moest er niet eens aan denken. Die rotbeesten waren een blok aan je been, en dat kon ze ook over Eyes zeggen.

Met een alerte ruk hief ze haar hoofd, maar ze wist al van zichzelf dat, wat het ook was, ze zou geen moeite doen om het te ontwijken. Daar had ze geen zin in, als ze niemand tegenkwam was dat beter, maar als iemand haar zonodig moest stalken, fine, prima, á la, dan mocht je Aaliyah stalken, of Eyes natuurlijk, zijn gezelschap moest benuttigd worden. Het verbaasde haar dat ze verderop een bont mormel zag, op het hele lijf was het zwart, maar op de kop was het halfwit. Het was indrukwekkend, zulke vlekken waren origineel, omdat je ze niet routinegewijs op je hele lijf had zitten, maar gewoon ééntje had, en dat was het. Afin, ze was dichterbij gekomen, en ze merkte nu pas op dat dit paard helemaal niet bont was. Het was pikzwart, het had enkel een schedel op de kop.
‘Zo, over originaliteit gesproken, dit treft alles!’ Aaliyah had veel rare, vreemde paarden gezien, maar een paard met een schedel was bijzonder. Natuurlijk kende ze dit paard wel: Dit was Nar. Ex-leidster van Horcrux. ‘Nar. Was het niet?’ sprak ze, nog steeds niet helemaal uitgesproken over wat ze voor haar neus had staan. Gelukkig was ze wel zo slim om gewoon normaal te blijven kijken, in plaats van te staren als één of ander randdebiel.


Enkel en alleen voor Nar

2Glétsjer. Empty Re: Glétsjer. di 13 nov - 10:30

Nar

Nar
Moderator

"‘Zo, over originaliteit gesproken, dit treft alles!’"
Nar keek met een vreemde blik in haar ogen op: Dafuq? Wat nou weer? Welk ontzettend idiote schepsel waagde het haar nu - NU?! - lastig te vallen? Het was zomer, de sneeuw smolt bijna en de zon brandde haar zwarte huid kapot. Verdomde zon.
'Ook goedendag merrie en -' Nar richtte haar blik op de herten die rond haar hoeven speelden '- aanhang.' Gefascineerd door de kleine diertjes bleef ze er even naar staren, gefronst: Waarom waren ze niet bang voor het goudkleurige paard? Toegegeven: Nar had wel eens angstaanjagendere paarden gezien. Met een grijns schrapte ze Deina weer van dat lijstje af, want die hoorde daar nou eenmaal niet thuis en dat deed Nar keer op keer met duivels plezier.
Was ze Nar? Ja, natuurlijk was ze Nar. Ze rolde sarcastisch met haar zwarte ogen. Wie was ze anders? Sinterklaas? ( Tussen neus en lip door: Dat zou beslist niet vervelend zijn. Stel je voor: Het hele freaking jaar vakantie! ) Kende de merrie nog meer paarden die een schedel bovenop hun kop geplant hadden? Nar hield haar kop scheef en dacht kort na: Nee, die kende Nar niet. En als ze die al kende, had ze die uit haar geheugen verbannen, verwijderd en gezorgd dat die nooit weer terug kon komen.
'Nee, eigenlijk ben ik Trijntje, Trijntje van hiernaast, weet je wel?' begon Nar op een uiterst sarcastische toon waarbij ze een vernietigende blik wierp op het hertje dat tussen háár benen doorspeelde: Ik ben geen klimrek en ik hou van biefstuk.
Vervolgens richtte ze haar kop weer op en schudde ze die daarna. Haar schedel ratelde rond haar kop, klapperde op haar oren, maar beschermde hetgeen wat haar belangrijkste wapen was: Haar geheugen. Haar geheugen? Haar geheugen.
Nar wendde zich naar de goudkleurige, maanarme merrie.
'En jij bent zeker Goudlokje, uit het sprookje van Goudlokje met de drie Beren, is het niet?' kaatste Nar terug. Ter ondersteuning van haar woorden wierp ze een paar keer een blik om haar heen, maar kwam al snel tot de conclusie dat ze zich weer op de mormels moest richten die wéér tussen haar benen door huppelden. Grommend trok ze haar bovenlip op. Opzouten! Dat is privé!
'Bij nader inzien zie ik geen beren, maar hertjes. Zit Goudlokje tegenwoordig in het sprookje van Sneeuwwitje? Dat is geheel nieuw voor me.' De gouden merrie had een lichtbruine staart, wat eigenlijk haar best wel heel erg goed stond in combinatie met het zonnenkleurtje dat haar vacht bezat.
Nar wilde nog een stap dichterbij zetten, maar haar hoef gleed weg over het spekgladde ijs. Met een doffe dreun belandde Nar plat op haar snufferd in de sneeuw.
'ARG! Ik haat de zomer!' jammerde ze hartgrondig voor ze moeizaam overeind kwam. In de zomer werd alles op het ijs gladder: immers smolt het om 's nachts nog verder vast te vriezen. Stom, stom, stom rotijs!

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum