Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

I'm falling to pieces.

2 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1I'm falling to pieces. Empty I'm falling to pieces. vr 21 dec - 8:02

Sultan

Sultan
VIP

Waarom? De vraag die al sinds hij de kudde had overgenomen in zijn hoofd rond spookte. Waarom zou Magnifico zo pissed op hem zijn? Alleen maar omdat hij toevallig haar kudde had 'afgepakt'? Het enigste wat nu voor hem duidelijk was, was dat ze enorm slecht tegen haar verlies kon. Wat haar verder dwars zit wist hij niet, maar als het hem wilde vertellen; hij zou haar de kans geven om alles uit te leggen. Kort schudde hij met zijn hoofd. Desondanks alles wat nu speelde, had hij geen spijt dat hij de kudde had uitgedaagd. Hij was enorm blij zelfs, eindelijk weer een kudde die hij kon leiden! Sultan kreeg meteen een brede glimlach op zijn gelaat en in een ontspannen drafje volgde hij het eindeloze zandpad. Hij maakte zich er maar niet zo druk om, aangezien hij geen zin had in drama en als hij erop ging reageren maakte hij het waarschijnlijk alleen maar erger. De merrie mocht zeggen wat haar dwars zat en dat zou hij dan maar accepteren, maar zelf ging hij er geen probleem van maken. Zo kinderachtig als haar was hij immers niet.
Het zachte geklets van het helderblauwe water dat tegen de grijze rosten aan de waterkant botste, zorgde ervoor dat een rustige sfeer hing. Alleen maar goed, want hoe meer hij over de merrie nadacht, hoe geïrriteerder hij raakte. Hij moest absoluut niet laten merken dat hij geïrriteerd was, dat was waarschijnlijk precies wat ze wilde. Gewoon rustig blijven, de kudde actief houden en dan was alles prima. Hij was niet van plan alles te laten verpesten door een jaloerse ex-leidster. Kon ze het niet accepteren, dat was prima, maar daar hoefde ze hem niet lastig mee te vallen. Als ze commentaar had of iets dergelijks, kon ze naar hem toe komen en dat vond hij allemaal prima. Maar als ze ooit zijn kuddeleden ermee lastig zou vallen, dan zou hij er iets van zeggen. Wat konden die er nou aan doen? Als íemand iets fout had gedaan bij haar, was Sultan het wel. Het zou fijn zijn als ze zijn kuddeleden met rust zou laten. Hoorde hij dat ze hen aansprak, was dat de druppel voor hem.

Of ze daar ook daadwerkelijk voor in staat was, wist hij niet zeker, maar aangezien ze enorm jaloers was - in zijn ogen dan, ging ze er alles aan doen om te zorgen dat de kudde niet lekker liep. Enorm oneerlijk, ook voor de leden die erin zaten. Als dat zou gebeuren dán zou hij wel ingrijpen, want dat ging hem echt te ver. Dat ze hem haatte, interesseerde hem vrij weinig. Hij kon haar toch niet super goed, het enigste nadeel was dat ze de partner was van zijn broertje, maar als Remember voor haar koos, prima, maar dan hoefde hij nooit meer bij hem aan te komen. Echt nooit meer. Sultan zou nooit zijn partner boven zijn familie kiezen, want zijn familie zal altijd op de eerste plaats komen. Wat er ook zou gebeuren. Maar dat was toch logisch? Of was hij de enigste die daar zo over dacht? Verward schudde hij even met zijn hoofd, maakte een veerkrachtige overgang naar een stap en kwam uiteindelijk tot stilstand. Een paardengeur drong zijn neus in en meteen duwde hij zijn oren lichtjes naar achteren. Magnifico, dat was duidelijk. De geur van Remember hing om haar heen.

& Magnifico

http://twilightgame.actieforum.com

2I'm falling to pieces. Empty Re: I'm falling to pieces. zo 23 dec - 4:37

Magnifico

Magnifico
Administrator

Al een tijd stond ze met haar hoofd tegen de stevige bast van een boom aan. Ze had haar ogen gesloten, en haar hoofd bonkte inmiddels. Haar oren waren naar achteren gericht. Ze zuchtte eens diep. Wat was de ook weer een hopeloos wrak van zelfmedelijden en woede. Ze kon er gewoon niet tegen. Ze haatte verliezen, maar haar kudde moeten overgeven aan twee extreme kwallen, dat maakte het alleen nog maar erger. Vooral Pearl, ja, vooral zij. Maar aangezien ze was uitgedaagd door Sultan, waar Pearl plotseling weer partner van was geworden - hoe ironisch - haatte ze Sultan nu ook. Hoe kon hij nu iets in dat stuk ongein zien?
Ze knipperde een paar keer met haar ogen. De ochtendzon streek prikte in haar ogen, ze was de duisternis gewend, en haar ogen moesten nu wennen aan het felle zonlicht. Ze boog haar stijve hals weg van de boom. Meteen vielen haar ogen op het schitterende, heldere water van de rivier die ze tussen de bomen door zag. Het kabbelde langzaam voort. Ze spitste haar oren wat naar voren. Ze brieste zachtjes. Ze deed een paar stappen richting de rivier, maar ze hield halt om zich even uit te rekken. Ze schudde haar hoofd, waardoor haar manen warrig op haar manenkam kwamen te liggen. Daarna stapte ze in een loodrechte lijn richting de oever van de rivier, waar ze bleef staan, om vervolgens van het oogverblindende uitzicht te genieten.
Ze was nog steeds niet over haar verlies heen gekomen. Dan ook nog het fabeltje met Remember er omheen. Ze kon het niet aanzien dat hij niet meteen voor haar had gekozen, zijn gezin notabene. Zijn familie waar hij voor diende te zorgen. Hij had twee prachtige dochters. Maar wat deed hij? Hij bleef lekker rond zijn broertje hangen. Ze snoof bij de gedachte. Hij had nog een hartig woordje met haar te spreken.
Daarnaast vond ze die Sultan een lafaard: Haar uitdagen toen ze op het punt stond om te bevallen. Ja joh, doe maar lekker eerlijk! Zij was aan het bevallen, terwijl hij lekker de kudde aan het innemen was. Ja, ze was dan een merrie, maar die twee dingen kon ze niet tegelijkertijd.

Ze wendde haar blik af van het water, en begon vlot langs de oever te stappen. Ze brieste eens zachtjes, en zwiepte zo af en toe met haar staart. Een geur deed haar neusvleugels tintelen. Haar oren sprongen naar voren, maar draaiden daarna vrijwel direct toen ze merkte dat het de geur van de Quiet Sparkle met zich meedroeg. Ze herkende de geur niet als een van haar oude kuddeleden, dus het moest Sultan of Pearl zijn. Maar ze wist al snel dat het Sultan was, ze had zich immers ooit laten leiden, toen ze nog in de Eternal Guardians zat, die kudde was helaas verleden tijd. Ze vreesde voor haar ex-kudde. Misschien zou hij wel net eindigen zoals haar oude kudde was geëindigd: verloren in het niets, weg, niks meer van over.
Prompt stapte ze naar de richting van de geur. Ze zou de hengst eens goed duidelijk maken hoe ze over hem dacht. De woede borrelde weer omhoog in haar lichaam. Al snel kwam het zwarte, Arabische lichaam van Sultan in zicht. Haar oren draaiden zich nog diepen in haar nek. Ze hief haar hoofd hooghartig, haar staart was een beetje omhoog van haar kont gericht. Ze straalde maar één ding uit: dominantie. Zelfverzekerd hield ze halt voor de hengst.
‘Ik haat jou,’ deelde ze maar meteen, op een slinkse toon aan de hengst mee. ‘Wat ben jij een extreme lafaard!’ riep ze vervolgens op een kwade toon naar de hengst. Ze moest zich bedwingen om niet meteen tierend naar de hengst te gaan schreeuwen. Ze trilde bijna van woede. Razend was ze. Maar ja, hij had er zelf voor gezorgd. Als hij gewoon rustig zijn leventje buiten Dreamhorses was blijven leiden, had ze ook nooit last van hem gekregen. Hij vertrok immers om de zoveel keer uit Dreamhorses, je kon niet op dit beest vertrouwen. Voor je het wist, was hij alweer verdwenen.

http://www.dreamhorses.actieforum.com

3I'm falling to pieces. Empty Re: I'm falling to pieces. zo 23 dec - 7:57

Sultan

Sultan
VIP

Al snel verscheen het bruine lichaam van de merrie op zijn netvlies. Hij had het dus goed geroken; het was overduidelijk Magnifico. Meteen voelde hij hoe een vlaag van woede en adrenaline door zijn aderen stroomde. Ja, hij was boos en daar had hij alle recht op. De 'vrolijke' begroeting van de merrie zorgde ervoor dat een grijns op zijn gelaat verscheen. Wat een liefde. En deze merrie durfde haarzelf nog een goed paard te noemen? Ongelooflijk. Dit noemde je toch geen goed paard meer? Kwaad schudde hij even met zijn hoofd, vernauwde zijn ogen tot kleine spleetjes en priemde zijn ogen in die van de merrie voor hem. 'Ook fijn om jou te zien.' De sarcasme leek van zijn stem af te druipen, terwijl zijn blik duidelijk en scherp was; hij was kwaad en dat was ook aan zijn lichaamstaal te zien. Hij had natuurlijk wel verwacht dat de merrie hem nu ook zou haten, alleen maar omdat hij de kudde had overgenomen.
'Lafaard? Hoe dúrf je mij een lafaard te noemen.' Siste hij kwaad. Nog steeds waren zijn reebruine ogen vernauwd tot spleetjes. 'Jij laat je partner kiezen tussen zijn familie en zijn gezin, je hebt ineens iets tegen de Quiet Sparkle en alle leden betekenen níets meer voor je. Je bent egoïstisch, geeft niets om andere en je bent de grootste lafaard die ik ooit in mijn leven ben tegen gekomen Magnifico. En geloof me, ik ken veel idioten, maar die zijn niets vergeleken met jou.' Wie de bal kaatst, kan hem terug verwachtten. De adrenaline schoot als gif door zijn aderen heen, zijn lichaam trilde lichtjes, maar dit was voor hem echt de druppel geweest. Hoe kón ze dit in godsnaam doen? De lafaard. Dat Remember iets in dit monster zag, niet te geloven.
'Vanaf nu kom je niet meer in de buurt bij de Quiet Sparkle. Je bemoeit je nérgens meer mee, je hebt er immers toch niets meer mee te maken en het is heel duidelijk dat je er ook geen flikker meer om geeft. Dus zo moeilijk moet het niet voor je zijn.' Maakte hij haar nog even duidelijk. Prima als ze het zo wilde spelen en hem wilde beledigen, maar dan ging Sultan zijn mond niet houden. Ze was over zijn grens gegaan en hij had zich de afgelopen dagen ingehouden, geprobeerd zijn woede zo ver mogelijk weg te duwen, maar het moest er ooit uitkomen en dat moment was nu aangebroken. Normaal zou hij echt niet zo reageren, maar ook bij Sultan was zijn geduld een keertje op. Sultan probeerde een beetje rustig te blijven, hij ademde eens goed in en snoof vervolgens luid. Echt veel bleek het niet te helpen, want hoe langer hij in het bijzijn van de merrie was, hoe meer woede er in hem opborrelde.
Hij had het gewoon helemaal gehad met die merrie. Wat Remember verder ging doen interesseerde hem niet meer, als hij voor die merrie zou kiezen, hoefde hij hem in ieder geval ook niet meer te zien. Als het een andere merrie was geweest interesseerde het hem niet, hij begreep aan de ene kant ook wel dat je gezin tóch voor ging, maar als hij naar Magnifico ging was hij dus mooi wél klaar met hem. Zijn keuze, hij zou een van hun zo wie zo verliezen, geen twijfel mogelijk. Sultan knarste even kort met zijn tanden, had zijn oren lichtjes naar achteren gedrukt en met nog steeds een kwade en scherpe blik keek hij de merrie aan. Hij had nu ongeveer wel duidelijk gemaakt hoe hij erover dacht, desondanks had hij nog meer dingen te zeggen, eerst haar reactie maar eens afwachten.

http://twilightgame.actieforum.com

4I'm falling to pieces. Empty Re: I'm falling to pieces. ma 24 dec - 5:37

Magnifico

Magnifico
Administrator

Meneer Sultan leek ook al zo blij om hem te zien. Echt, het enthousiasme sprong er vanaf! Hij keek met zijn ogen - die bijna identiek waren aan die van Remember - geniepig naar haar. Hij keek kwaad, en daarom keek zij zo vuil als ze kon naar hem terug. 'Ook fijn om jou te zien.' Ze snoof eens. Daarna zette ze een gemaakte glimlach op haar gezicht, die alles behalve gemeend was. Maar al snel veranderde die weer in een smalle streep. Ze drukte haar oren ver in haar nek, zodat ze bijna verstopt werden in haar zwarte manen. Ze stond stevig op haar hoeven. Nu zou het komen.
De hengst siste een paar woorden naar haar, ze wilde net gaan uitleggen waárom ze hem een gore lafaard vond, maar ze kreeg niet eens de kans. Daarom liet ze de Arabier maar gewoon uitrazen, zodat zij daarna hem terug kon pakken. Ze hoorde zijn woorden aan. Haar hersenen waren al volop aan het bedenken wat de juiste woorden om terug te zeggen, maar al snel floepte al verscheidene woorden uit haar mond. ‘Ja, ík een lafaard. Jij daagt mij lekker even uit als ik op het punt sta te bevallen. Je dúrft het gewoon niet mij uit te dagen als ik in conditie ben. Vandaar, lafaard,’ snauwde ze op een felle toon tegen de hengst. Ze hief haar hoofd dominant in de lucht. Hij zou haar niet klein krijgen, nooit. Niemand zou dat ooit kunnen, en al helemaal niet deze over het paard getilde Arabiertje. ‘Daarbij, gezin en familie is geen verschil. Je gezin is familie. En tussen degene kiezen waarvan hij houdt, met twee dochters waarmee hij dolgelukkig mee is, of een onbetrouwbare broer die zo weer uit Dreamhorses kan vluchten, ja, dan zou mijn keuze ook duidelijk zijn.’ Vooral de laatste zin sprak ze heel spottend. Sultan wás onbetrouwbaar, hij vluchtte vaak uit Dreamhorses als hij het even niet zag zitten. Hij vluchtte weg bij zijn partner en broer, hij durfde ze dan gewoon niet onder ogen te zien. Weer een punt om hem een lafaard te noemen. ‘Blijkbaar geef jij níks om Remember, want je smeert 'm om de zoveel maanden. Je leeft meer buiten je broer, dan met je broer. Geen wónder dat hij voor mij heeft gekozen.’ Misschien wist hij het nog niet, maar Remember zou uit de kudde gaan. En nu ze twee dochters had - hij dus twee nichtjes - was Remember bijna verplicht om mee te helpen zijn jongste dochter op te voeden.
Nu moest ze beantwoorden over de Quiet Sparkle. "Ze had ineens iets tegen de Quiet Sparkle". Ja, hoe zou dát nou komen. Ze besloot daarop niet te antwoorden, want dat kon hij zelf wel bedenken, als hij een beetje hersens had. Maar over haar leden, haár eigen leden die ze állemaal stuk voor stuk had aangenomen, en die gewoon lekker achter een onbetrouwbare zak aan gingen huppelen. Ja, geen wonder. Alleen Navayo had de goede keus gemaakt. Maar eigenlijk kon ze het ook helemaal niet meer schelen wat haar leden deden, vooral de Sparkles niet die nog niet lang in de kudde zaten.
‘Ik vind het alleen jammer dat ik zo mijn best heb gedaan voor de kudde, zoveel respect heb gehad voor mijn leden, ze me daarna laten stikken. Ik heb die kudde weer groot gemaakt na de verloren oorlog. Niemand anders had het lef daarvoor.’ Met haar ogen weer gericht op de zwarte Arabier voor zich. Met "niemand ander die daar geen lef voor had", in die groep behoorde hij ook. En Pearl, et cetera. En dat zij geen lafaard was, dat had ze inmiddels wel bewezen. Toen hij over idioten begon, was de maat vol. ‘Ik ben dan misschien een idioot, maar ik heb meer lef en pit dan jij ooit zult hebben!’ kraste ze toen vals naar de hengst. Ze schudde afkeurend haar hoofd, en richtte toen haar blik weer geniepig op de ogen van de Arabier.

Toen begon de hengst haar te commanderen, gewoon te commanderen! Wat?! Ze schudde lachend haar hoofd, echt gewoon kómisch was dit. Ze lachte hardop, ze lachte hem gewoon uit in zijn gezicht. ‘Denk jij mij te kunnen commanderen?’ vroeg ze toen spottend. Ze grinnikte hardop, een scheve grijns van verbazing stond op haar gezicht. Hij wilde haar commanderen, dat hij niet in de buurt van de Quiet Sparkle mocht komen. ‘Als ik lekker in de buurt van jou lieve lidjes wil komen, dan doe ik dat als ik er zin in heb. Mij hou je niet tegen, ik ben immers geen lid van de Quiet Sparkle meer, dus je hebt niks meer over mij of wat ik moet doen te zeggen,’ kaatste ze de bal naar hem terug. Ze mocht van hem zich niet meer bemoeien met de Quiet Sparkle. Ze was geen lid, dus waarom zou ze in godsnaam zich ermee bemoeien? Ze schudde nogmaals lachend haar hoofd.
De hengst was aan het knarsetanden hoorde ze. Hij wond zich blijkbaar toch heel erg op om haar. Toch boeide het haar geen ene zier meer hoe hij over haar dacht. Het was enkel maar een zwager van haar, de oom van haar dochters. En Pearl was dan ook familie. Blèrgh! Daar kon ze eigenlijk niet mee leven.
‘Ik vind het trouwens vreselijk dat ik familie met jou ben. Het is echt gewoon een belediging,’ zei ze toen bits. Ze keek de hengst vernietigend aan. ‘Over familie gesproken, ik wil niet dat jij en/of Pearl bij mijn dochters in de buurt komen,’ beval ze koud aan Sultan. Voordat hij ook maar káns had om te antwoorden: ‘En ja, ik heb recht om dat te zeggen. Het enige wat ik doe is mijn dochters beschermen.’ Als hij aan haar iets durfde te bevelen, dan beval zij net zo hard terug. Ze keek de hengst aan met een blik van: Háh, nu jij weer.



Laatst aangepast door Magnifico op zo 30 dec - 8:29; in totaal 1 keer bewerkt

http://www.dreamhorses.actieforum.com

5I'm falling to pieces. Empty Re: I'm falling to pieces. di 25 dec - 7:55

Sultan

Sultan
VIP

Het interesseerde hem geen bal dat ze drachtig was of niet, dan had ze ervoor moeten zorgen dat andere paarden de kudde tijdelijk hadden geleid. Ze gebruikte het enkel en alleen om hem zwart te maken tegenover andere, ze stookte iedereen op tegen elkaar en dat was iets wat hij nooit zal doen. Hij zal zich nooit to haar niveau verlagen, hij wist wel beter. "Een echte leider had ervoor gezorgd dat zijn of haar kudde actief bleef, ook als je drachtig bent moet je ervoor zorgen dat je kudde goed loopt. Iets wat jij overduidelijk niet hebt gedaan. Nou nou, wat was je een géwéldige leider. Applausje waard hoor." Kaatste hij terug. Ook Sultan had zijn hoofd dominant in de hoofd geheven, hij wilde alles behalve onderdanig overkomen, want zo was hij absoluut niet. "Wát? Ik ben absoluut niet onbetrouwbaar, ik had goede redenen voor mijn vertrek en je weet trouwens niet eens wáarom ik was vertrokken. Het is jammer dat mijn broer met iemand zoals jou partners is, anders had het me niet eens geïnteresseerd dat hij voor zijn gezin had gekozen." Ze had geen enkel idee waarom hij destijds was weggegaan, dus waar haalde ze het lef vandaar om daar over te oordelen. Enorm laag als je het hem vroeg, maar goed. Zo zat deze merrie nou eenmaal in elkaar.
Ze had totaal geen respect voor andere paarden, ze was zelfzuchtig en enorm idolaat van haarzelf. Een merrie die absoluut niet bij zijn broer hoorde, hij vond het dan ook enorm jammer dat hij tóch voor zo'n kreng als Magnifico koos. "Prima als hij voor jou gekozen heeft, als hij dan maar weet dat hij bij mij niet meer aan hoeft te komen. Als hij een kreng zoals jou boven zijn eigen broer kiest, zijn keuze, maar ik ben klaar met hem." Maakte hij even héél duidelijk. Ja, die hoefde hij dus ook niet meer te zien. Niet dat het hem nu nog wat interesseerde, hij wilde na dit gesprek niet eens meer in de buurt zijn bij iemand die op een of andere manier verbonden was met Magnifico. Sultan wilde absoluut níets meer met haar of haar familie te maken hebben.
Toen ze begon over de oorlog, werd de woede die zich langzaam opkropte alleen maar erger en erger. Hij had destijds zelf een kudde en daar had hij het enorm druk mee, hoe kon hij dan ook nog eens de Quiet Sparkle gaan leidden. Wat dacht ze? Idioot. "Natuurlijk! Ik had destijds mijn eigen kudde en als ik die niet had gehad, had ik met alle liefde de Quiet Sparkle weer actief gemaakt. Denks eens fatsoenlijk na. Het is onmogelijk om twee kuddes te leiden en dat weet je zelf dondersgoed." Was ze nou helemaal gek geworden? Ja, ze had echt enorm veel lef en moed zeg. Ze was gewoon een knol van niets, klaar. Zo'n paard als haar hoorde geen leidster te zijn van een goede kudde, achteraf was hij dan ook enorm blij dat hij haar had uitgedaagd. "Ja, je hebt zoveel lef en moed. Paarden moeten echt respect hebben voor iemand zoals jou. Elke leider moet elk lid van zijn kudde haten als hij van zijn troon is gestoten. Wat bewonder ik je toch." De sarcasme droop bijna van zijn stem, die merrie was echt enorm vol van haarzelf en dat maakte hem kotsmisselijk.
"Maak je geen zorgen. Mijn gezin blijft bij jou uit de buurt, zolang je jou veulens ook maar bij je houdt." Was zijn reactie op haar woorden. Alsof hij nog zou willen dat zijn dochter bij haar veulens in de buurt kwamen, no way. Crystall werd tenminste in een goede omgeving opgevoegd, had tenminste een normale moeder, die zich wél normaal gedroeg. Iets wat de veulens van Remember nooit zouden krijgen. "Ik zou niet eens willen dat Crystall in de buurt van een kinderachtig, zelfzuchtig en jaloers beest zoals jou zou komen." Na zijn woorden snoof hij even luid, sperde zijn neusgaten en ademde even goed door. Relax, hij moest zich niet zo laten opfokken door zo'n merrie.

http://twilightgame.actieforum.com

6I'm falling to pieces. Empty Re: I'm falling to pieces. zo 30 dec - 8:29

Magnifico

Magnifico
Administrator

Blijkbaar probeerde Sultan met vuur te spelen. Want het was helemaal niet waar wat hij vertelde, aangezien ze wel degelijk anderen de leiding had gegeven in haar kudde. Remember had de leiding van de kudde gekregen, en Sunset zou hem helpen daarin. Dat hadden ze ook uitstekend gedaan, totdat Sultan met zijn hachje aan kwam zetten. Hoe kwam hij in zijn hoofd om dingen te bedenken, die gewoon niet waar waren. Ze kon heus wel een kudde leiden. Ieder geval beter dan veel anderen. Want ze had tweemaal gewonnen van Pearl. Eenmaal toen ze haar kudde uitdaagde, en de volgende keer toen ze moesten kiezen tussen de Dénali, die op dat moment onder leiding van Pearl stond, of de Quiet Sparkle. En iedereen koos voor haár kudde. ‘Hoe haal je het in je hoofd om je met míjn kuddezaken te bemoeien, terwijl je niet eens in Dream Horses was? Ik had de kudde tijdelijk aan Remember en Sunset toevertrouwd. Dus waag het niet om nogmaals je mond open te trekken over dingen die jij simpelweg niet weet!’ gromde ze toen de Arabier toe. Stomme idioot die hij was. Hoe haalde hij het in z'n stomme, lege kop! Ze keek de hengst uitdagend aan. Ze had haar neus hoog in de lucht, en haar oren in haar nek, terwijl ze de hengst hooghartig aankeek.
Toen hij begon dat hij niet onbetrouwbaar was lachte ze hatelijk. Hij was de onbetrouwbaarheid zelve. ‘Jij bent hartstikke onbetrouwbaar, Sultan. Remember heeft het zelf tegen me gezegd. Hij noemde jou een lafaard,’ zei ze toen tegen Sultan. En het was waar wat ze zei. Ze loog nu absoluut niet. Remember had het zelf tegen haar gezegd toen hij voor haar koos: "Nu ik er zo over nadenk vind ik Sultan haast egoïstisch. Een lafaard." ‘En ik weet inderdaad niks van je vertrek, noch Remember. Je hebt je bloedeigen broer laten stikken.’ Het was ook weer de waarheid. Remember was kapot geweest van het vertrek van zijn broer. Hij had hem gemist. Het was een vuile rotstreek van hem als ze het haar vroeg. Maar kennelijk zat deze hengst vol met van die rotstreken. Toen hij over haar relatie met Remember begon, keek ze de hengst vurig aan. ‘Remember heeft kennelijk meer smaak dan jij,’ zei ze toen geniepig tegen de hengst voor haar. Ze verdedigde haar partner. Als deze woorden uit de mond van zijn bloedeigen broer kwam? Kon je dit nog geval nog wel de broer noemen van haar partner? Nou, als je hem zo hoorde praten niet. Want Remember bezat een gouden hart. Sultan daarentegen..
Toen begon hij nog meer over Remember te zaniken, waarom het weer niet goed was. En weer bewees hij dat hij een enorme vlegel was. Alsof het raar was dat iemand zijn gezin met twee dochters koos boven zijn onbetrouwbare broer koos. Ze snoof spottend. Hij had haar een kreng genoemd. Hij begon nu ook al grofgebekt te worden? ‘Het is niet raar dat hij mij kiest. Hij heeft een gezin waar hij voor moet zorgen. Blijkbaar heeft hij het hart wel op de goede plaats, in tegenstelling tot jou. Alleen omdat jij een tegenslag in je familie hebt, hoef je hem niet meer te zien? Wat laf.’ Ze keek de hengst met een giftige blik aan. Blijkbaar had ze nog een vijand gemaakt in haar leventje in Dreamhorses. Het was ironisch dat de paarden die door het volk het meest "goedhartig" werden bestempeld, zij juist met hen problemen ondervond. Pearl en Sultan waren diegene die de meeste goede kuddes hadden geleid. En zij had juist problemen met die twee.
Toen begon hij dat hij toen ook een kudde had geleid. Veel was er niet overgebleven van de Dénali die hij samen met Pearl had opgericht. De Dénali had Eternal Guardians vervangen. Nou, die kudde was echt goed geweest, poeh. Eerst verbande zette hij Pearl - zijn partner bovendien, die de kudde ook leidde - uit de kudde, en ging die verder leiden met Kai. Toen nam hij zelf de benen, en probeerde Kai de kudde overeind te houden. Tevergeefs.. Kort was de kudde onder leiding geweest van Pearl, maar toen was de kudde verdwenen. ‘Oh ja, dat bij elkaar geschraapte groepje ongein. Daar is ook niks meer van over. Die kudde heb je achter gelaten, dat was het. Net zoals Remember achter had gelaten. Je verdween, je bekommerde je helemaal niet meer om je kuddeleden, diegene die je lief had. En nu probeer je mij te beledigen dat ik niets om mijn kuddeleden geef? Kijk eerst eens naar jezelf, gore rát!’ Ze schudde afkeurend haar hoofd. ‘Ik vrees voor de Quiet Sparkle.. Grote kans dat die kudde uiteindelijk ook verdwijnt, net zoals je met de oude kudde deed.’ Ze keek vals naar de hengst.
De hengst begon opnieuw. Waar haalden al die knollen het vandaan dat ze haar leden haatte. Ze haatte helemaal geen enkel lid. Ze was alleen teleurgesteld in ze, hoe vaak moest ze dát nou weer zeggen. ‘Hoe kom je er toch weer bij dat ik mijn leden haat?’ gromde ze vals naar de hengst. Ze had het nooit gezegd, de enige waarop ze boos was geweest was Sunset, maar toen moest ze haar woede kwijt. Het was weer goed tussen hen. Ze was boos geworden op Remember, maar dat had hij ook wel verdiend. En nu was het tussen hen ook weer beter dan ooit! Dus, waar in godensnaam kwam hij erbij dat ze haar leden haatte? ‘En nog bedankt voor je complimenten, ik waardeer het echt.’ Het sarcasme droop van haar stem af.
Toen hij zei dat hij zijn veulens bij zich zou houden keek ze eindelijk eens tevreden. ‘Eindelijk zijn we het er ergens over eens,’ zei ze, nog steeds was de bekende haat in haar stem te horen. Ze wist dat Pearl en Sultan samen één scharminkel op de aarde hadden gezet, al had Pearl veel meer veulens van verschillende hengsten. Waarschijnlijk was ze er niet zo goed in om een vaste partner te houden. Zij had sinds ze in Dream Horses kwam, nog maar één partner gehad, waar ze nog altijd zielsveel van hield. En samen hadden ze twee veulens, Daesha en Epica. Toen de hengst weer wat beledigende woorden over haar heen liet zeulen. Zij, kinderachtig? En dat zij iemand die zijn broer niet wilde zien, enkel en alleen omdat hij de partner niet mocht? Van haar mochten Remember en Sultan best met elkaar omgaan, als hij maar niet de problemen van Sultan aan haar neus ging hangen, of proberen haar over te halen tot een staakt-het-vuren. ‘Insgelijks,’ zei ze toen, om duidelijk te maken dat ze niet dat Daesha en Epica maar in de buurt kwamen van die gore rat voor haar neus stond. En ze zou ook niet willen dat ze bij Pearl of het nichtje van hen in de buurt kwamen.

http://www.dreamhorses.actieforum.com

7I'm falling to pieces. Empty Re: I'm falling to pieces. di 1 jan - 0:29

Sultan

Sultan
VIP

Sultan luisterde naar al haar woorden maar besloot er simpelweg geen reactie meer op te geven. Hij was er klaar mee en hij had haar precies gezegd hoe hij erover dacht. Binnenkort zou hij wel met Remember praten, zolang hij maar niets meer te maken zou krijgen met Magnifico. Ondertussen had Sultan al een aantal stappen achteruit gegaan, luisterde met een sarcastische grijns naar haar woorden en knikte elke keer als ze uitgepraat was. Wanneer hield dat mormel haar mond zodat hij kon vertrekken? Ongeduldig zwiepte hij kort met zijn staart, schudde ongeïnteresseerd met zijn hoofd en gaapte een keer.
Prima hoor, hij wachtte wel af wanneer ze uitgepraat was. Desondanks deed het pijn om te horen dat Remember hem een lafaard noemde, maar ergens had hij daar ook gelijk en óók Magnifico had een punt. Hij wás een lafaard, hij had zijn kuddes achtergelaten, zijn broer, zijn partner en zijn gehele familie. Sultan snoof eventjes, sloeg zijn ogen kort neer en zuchtte diep. Niet dat hij ging toegeven dat ze gelijk had, maar ergens diep van binnen wíst hij het. Daarom wilde hij ook graag met Remember gaan praten, om zijn excuses aan te bieden en te kijken of hij hun band eventueel nog kon herstellen. Sultan wist dat hij veel fouten had gemaakt, maar nu wilde hij iedereen beloven dat hij niet meer weg zou gaan en het vertrouwen terug winnen, want nu had hij besloten om hier in Dream Horses te blijven tot hij zijn laatste adem zou uitblazen. Niet meer ondertussen wegglippen.
Langzaam richtte hij zijn ogen weer op Magnifico. Zolang ze zelf ook maar door had dat ze enorm kinderachtig bezig was. Overigens was het gewoon een zelfzuchtige en egoïstische merrie, geen twijfel over mogelijk. Sultan vond het jammer dat het allemaal zo gelopen was, maar dat betekende nog niet dat hij zich daarom minder in ging zetten voor de Quiet Sparkle. Hij ging hard zijn best doen en dat had hij al zijn leden belooft, die belofte zou hij dan ook nooit meer breken. Dit keer niet. Hij had geleerd van zijn fouten en dat ging dus ook geen tweede keer meer gebeuren. "Geloof me, ik zorg ervoor dat de Quiet Sparkle actief word. Iets waar jij de laatste tijd niet aan gewerkt hebt." Na zijn woorden deed hij nog een paar stappen naar achter, draaide zijn lichaam een kwartslag en richtte zijn bruine ogen nog kort op de merrie. "Ik ben uitgepraat." Waren zijn laatste woorden, voordat hij zijn lichaam nog een kwartslag draaide en aanliep. Hij was klaar, als de merrie niet uitgepraat was, jammer dan. Sultan wilde niet nog langer tegen die arrogante kop aankijken.

http://twilightgame.actieforum.com

8I'm falling to pieces. Empty Re: I'm falling to pieces. do 3 jan - 2:35

Magnifico

Magnifico
Administrator

Sultan hield zijn mond, blijkbaar had hij geen zin meer om zijn mond open te trekken, en wist hij geen tegenargumenten meer. Daardoor hief ze haar hoofd alleen maar fierder, en keek ze hem met een uitdagende blik aan. Kennelijk had zij deze discussie van hem gewonnen - zo kwam het in ieder geval op haar op haar over. Het enige wat hij deed was knikken en ongeïnteresseerd kijken, wat haar niets deed. Hij probeerde gewoon nét te doen alsof het hem allemaal niet meer kon schelen, al wist ze dat het wel zo moest zijn, helemaal als ze het over Remember had. Ze had maar gepraat en gepraat, en de zwarte arabier zei helemaal niks meer. Waarschijnlijk had hij er genoeg van, en wilde weg uit hun gezelschap.
Magnifico zag dat Sultan zijn ogen neer sloeg toen ze het over de kudde had gehad. Een vermakelijke grijns sierde haar gezicht. Ergens moest het de hengst geraakt hebben, al helemaal toen ze hoorde dat de hengst zuchtte. Ze spitste haar oren wat naar voren, en op haar hele houding was te lezen: Háh, ik zeí het toch! Maar vrijwel iedereen waarmee ze de afgelopen tijd mee had gepraat, vond Sultan een lafaard - behalve Pearl natuurlijk. Zij, Remember, zelfs Sunset was het met haar eens geweest. Ze had gezegd dat zij ook laaiend zou zijn geweest als ze hoogdrachtig was geweest en iemand haar kudde dan zou aanvallen. Dat was gewoon laag bij de gronds, en zelfs de onschuldige Sunset was het daarmee eens.
Langzaam durfde de hengst haar weer aan te kijken. Ze keek hief hooghartig haar neus in de lucht. De hengst wilde vast en zeker zo snel mogelijk weg gaan, en wachtte - waarschijnlijk ongeduldig - totdat ze uitgepraat was. De hengst had nog een beetje manieren, een klein beetje maar. Eindelijk zag ze de hengst zijn mond opentrekken. "Geloof me, ik zorg ervoor dat de Quiet Sparkle actief word. Iets waar jij de laatste tijd niet aan gewerkt hebt." Ze was ertoe gedwongen om iets te herhalen wat ze eerder had gezegd. Het waren leugens, hij was niet eens in Dream Horses geweest, dus hoe haalde hij het in zijn hoofd om zulk soort leugens te verzinnen dat zij de kudde niet actief probeerde te houden?
Ze zuchtte overdreven en keek de hengst toen met ogen als spleetjes aan. ‘Je was niet eens in Dream Horses, dus je weet niet wat ik heb gedaan in de kudde!’ zei ze toen bits tegen de hengst. Het was altijd hetzelfde liedje met die hengst. Hij wandelde Dream Horses in, nam een kudde over, en nam een tijdje later weer de benen. Altijd hetzelfde. Hij had gezegd dat hij zelf de kudde probeerde actief te gaan houden. Maar ze kon het niet laten om het volgende te zeggen: ‘Een ezel stoot niet twee keer tegen dezelfde steen zeggen ze. Nou, jij bent dómmer dan een ezel want ik wed dat het precies hetzelfde gaat als toen met de Eternal Guardians, en de Dénali. En volgens verhalen heb je nóg talloze kuddes verloren.’ Uitdagend was haar blik in zijn reebruine ogen. Maar ze wist dat hij er toch niet meer op zou reageren, hij was het immers zat.
Sultan leek het zat te zijn en stapte naar achteren. Zijzelf bleef zelfverzekerd op haar plaats staan. "Ik ben uitgepraat." Ze rolde haar ogen. Haar verwachtingen waren juist, hij had er gewoon geen zin meer in. Nou, zijzelf had nog uren de hengst kunnen afbekken. Helaas gunde hij haar dat plezier niet. De hengst draaide zich, hij maakte aanstalten om te vertrekken. ‘Tátááá,’ grinnikte ze naar de hengst. Ze draaide zich zelf ook om. Als hij geen zin meer had om te kletsen, kon ze beter op zoek gaan naar Remember. Sommige botten in haar gewrichten klaagden met een "knak" geluid. Ze schudde haar hoofd, en stapte in een ontspannen, zelfvoldane tred weg.


Topic uit?

http://www.dreamhorses.actieforum.com

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum