Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Vengeance from the grave [Open]

2 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

Dawn

Dawn


any men who falls behind
is left behind

Oranjekleurig zand stoof op van onder haar kleine, doch harde hoeven. De zon brandde hevig op haar pigmentloze huid. De geur van verbrand vlees kwam haar neusgaten binnen. De huid rond haar ogen en haar neus was felrood gekleurd. Dawn sloot haar ogen en slenterde voort. Haar lichaam stribbelde tegen, haar keel had nooit zo droog gevoeld. Ze was uitgedroogd door het watertekort, plus het feit dat haar lichaam vocht afscheidde in de vorm van zweet. Haar vacht plakte aan elkaar door het plakkerige zweet. Dawn legde haar oren plat tegen haar nek en vervolgde haar weg door het troosteloze gebied. Bij elke stap die ze zette echter, vroeg ze zich steeds meer af wat ze hier deed en hoe ze hier terecht was gekomen.

Dawns neus gleed over de grond. Haar blauwe ogen snoven aan botten, botten van een paard die hier eerder zijn lot had gevonden. Gestorven aan de waanzin die dit gebied met zich meebracht, kaal gepikt door de gieren. Aaseters van een enorme vogels die zich voedden met de dood die dit gebied met zich meebracht. Fascinerend. Dawn wierp nog enkele blikken op het geraamte dat voor haar lag, deels bedolven onder het zachte woestijnzand. Dawn hief haar hoofd weer, nam een diepe teug droge woestijnlucht, en struinde verder. Haar hoeven over het skelet, de botten werden verpulverd tot stof.

Ondanks alle nare situaties waar Dawn zich in had weten te verkeren, had ze nog nooit echte angst voor haar leven gehad. De gedachte dat ze zichzelf er uit kon werken was altijd sterker dan angst. En het was elke keer ook weer ook het geval geweest, ze was er tussenuit geknepen.
Maar vandaag was de eerste dag dat ze dacht dat haar lichaam het niet uit deze onheilspellende plek kon slepen. Haar eigen lichaam zou haar in de steek laten, dat was een angstigere gedachte dan wat dan ook. Ze had tegen tegenstanders gestaan, vele maten groter en krachtiger dan zij, maar nooit ook maar enig gevoel gehad dat haar lichaam het zou opgeven. Nu daarentegen was dat wel het geval. Haar lichaam had enige vorm van kracht nodig, en het zou niet veel langer moeten duren.

Dawn wiep haar blik op één van de grote plateaus die zich hier hadden gevormd. Ze kantelde haar hoofd en keek naar de structuur van het steen. Dawn kwam dichterbij het gevaarte, dat enkele honderden meters boven haar uit torende en wel meer dan een vierkante kilometer aan oppervlakte had. Dawn keek naar de rots, wierp haar voorhand omhoog en zette haar hoeven op het gesteente. Daarna hees ze zichzelf er compleet op en haar ogen struinden langs de rotspartijen, op zoek naar een pad die haar naar de top zou leiden. De reden achter het beklimmen van dit plateau was haar onbekend, maar ergens in haar leek het haar een goede beslissing. Na een tijdje krabbelen over de oneven rotsen, vond ze een redelijk recht stuk rots die omhoog leidde. Met een sprong wist ze op de richel te klimmen en volgde ze het pad omhoog.

Het was desondanks moeilijker dan het leek. Er waren obstakels, rotsen waar ze omheen moest, gaten in het wegdek waar ze overheen moest springen, stukken van de richel die opeens onder haar hoeven wegzakte. Uiteindelijk, na enkele zware minuten ploeteren, wist ze bovenop het plateau te komen. Hier voelde ze eindelijk enkele verfrissende wind. Haar vacht, die al zeiknat was, was nu doorweekt van het zweet en haar hart die tekeer ging verraadde dat ze uitgeput was. Dawn liet haar hoofd naar de grond gaan, haar neusgaten wijd open gesperd en haar flanken hevig op en neer bewegend.

Opeens vingen haar oorschelpen een geluid op, een minieme beweging van een steentje. Het stroomde. Haar ogen vingen enkele groene kleuren van vegetatie op vlakbij een wat grotere rots. Dawn fronste. Planten, dat betekende water. Haar hoofd vierde omhoog en met enkele galopsprongen wist ze zich naar de rots te snellen. Dawn schraapte met haar hoef over de bodem en al schoof enkele rotsen opzij. Al snel was daar een klein stroompje water te zien dat zich hier ontsprong. Dawn haalde opgelucht adem en maakte het gat groter, waardoor het vulde met meer water. Ze stak haar verbrandde neus in het water. Het was warm en smaakte naar zand, maar nog nooit had zoiets haar zo'n energieboost gegeven. Dawn sloot haar ogen en liet de kracht terug haar lichaam in vloeien.

Vestival

Vestival

Vengeance from the grave [Open] Vr7mtj
vestival

The colour of my blood is all I see on the rocks
And I'm caught in the crossfire of my own thoughts


Mijn witte benen bewogen beheerst en kalm over de hete, kale woestijnbodem. Het warme zand deed mijn hoeven branden, maar ik negeerde het akelige gevoel compleet. In trans staarde mijn tweekleurige ogen, blauw en groen, intens vooruit, er lag geen emotie in. De vreselijke pijn die de afgelopen maanden mijn lichaam fysiek en mentaal had geterroriseerd was verdwenen, als sneeuw voor zon. Ik voelde me vredig van binnen, eigenlijk voelde ik niks, maar bij wijze van spreken dan. Ik spoorde mijn getrainde, sterke spieren aan tot een soepele, elegante draf. Langzaam drong ik dieper het hart van de woestijn binnen, niet precies wetend waarom ik precies heenging. De wind waaide liefdevol door mijn lange, blonde manen, speelde ondeugend met elke individuele strook haar. Voor een moment liet ik mijn gevoelens mijn systeem binnen slippen, enkel en alleen van het prachtige weer te genieten. De momenten waarop ik mijn emoties hun vrije wil terug schonk werden zeldzamer met elke dag. Sinds ik een genie was geworden in het onderdrukken van mijn emoties, begon ik er langzaam aan verslaafd aan te raken. Het werkte als een drug; ik voelde me er beter door wanneer ik er onder invloed van was, maar slechter wanneer de werking mijn aderen had verlaten.

Dat ene moment dat ik mijn gevoelens vrij had gelaten, eiste ook zo zijn tol. Ik kon de woede voelen van mijn gevangengehouden emoties. Mijn kalme hart begon te hyperventileren, bonkte heviger dan ooit, zweet brak uit en parelde in dunne straaltjes over mijn gezicht richting de grond. Het leek alsof mijn longen geen lucht meer kregen. Piepend door gebrek aan zuurstof bracht ik mijn lijf abrupt tot stilstand, in de hoop meer lucht te vangen. Mijn hoofd verlaagde zich tot halverwege mijn trillende knieën terwijl een koude, koortsachtige rilling langs mijn ruggengraat gleed. Telkens als ik mijn oogleden sloot drongen de nachtmerries weer naar binnen zonder waarschuwing. Hoe langer ik mijn emoties verdrong, des te heviger de reactie was wanneer ik de knop weer omdraaide. Het verwoestte me fysiek en mentaal. Op een gegeven moment zou het me fataal worden als ik steeds langere periodes mijn emoties onderdrukte. Ik schudde mijn hoofd, haalde diep adem en probeerde alles in mijn chaotische brein te ordenen. Na een minuut of vijf was ik genoeg gekalmeerd om normaal te kunnen functioneren.

Het ene probleem was de wereld nog niet uit of de volgende kondigde zich alweer aan door een felle steek diep in mijn borst. Dit kon absoluut geen naschok zijn van daarnet. Beelden van haar bestormden mijn gedachten met duizenden tegelijkertijd, overvielen me volledig zonder dat ik de kans kreeg terug te vechten. Mijn hart brak voor de miljardste keer in miljoenen kleine stukjes. “Laat me met rust!” riep ik wanhopig. De pijn overmeesterde me, ik kon me er niet tegen verzetten. “Alsjeblieft…” probeerde ik nog in een zwakke poging het te laten stoppen, maar mijn stem stierf langzaam weg in de droge lucht.

In een laatste poging te ontkomen aan de immense pijn en verdriet die me overmeesterden, schoot ik er in een rengalop vandoor, niet wetend waarheen. Het wit van mijn ogen was goed zichtbaar. Ik hief mijn hoofd hoog in de lucht, brieste zwaar de adem in en uit. Mijn benen begonnen symptomen van vermoeidheid te vertonen, maar ik wilde niet stoppen met galopperen, dit was mijn enige redmiddel. Op deze manier kon mijn demonen ontvluchten. Plotseling, zonder enige aankondig, hield mijn lichaam op met rennen. Doodvermoeid stond ik daar trillend op mijn benen, niet in staat om nog een centimeter vooruit te komen. Ik was compleet gebroken door de gebeurtenissen van de afgelopen maanden. Ik zo niet langer verder. Ik wilde zo niet meer leven.

the waves will break every chain on me

Ik hoop dat het oke is als ik in ik-vorm schrijf? Anders zal ik in mijn volgende post derde persoon schrijven ^^

http://www.coconutts.deviantart.com

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum