Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

New chapter of my life

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1New chapter of my life Empty New chapter of my life za 5 mei - 10:40

Acapella

Acapella

'Waar moet ik heen!' denkt Queeny, en ze ziet de beelden van gister avond weer voor zich. Ze is vier jaar oud en een merrie en ze hoorde bij een kudde, haar kudde! Tot ze van haar kudde werd gescheiden, door 1 foutje! 1 stom foutje! Ze had het opgenomen tegen haar vader, dom natuurlijk...Pa heeft haar verbannen uit de kudde en toen kwam ze bij DH uit, na lang galopperen...

Queeny stopt om even water te drinken want het is een warme namiddag, terwijl de water druppel van haar neus vallen snuift ze een keer. Ze ruikt gevaar, maar kan niet plaatsen wat het is.
Misschien is het een andere kudde? Ze hoopt het, ze wilt zich graag aansluiten bij een nieuwe kudde, alleen rondzwerven is gevaarlijk, zeker nu. Nu de wereld op zijn kop staat en er oorlogen zijn tussen verschillende kuddes, en een paard alleen moet altijd op zijn hoede zijn, kan nooit even rusten.

Queeny merkt dat ze op haar benen staat te trillen van vermoeidheid, maar dwingt zichzelf om toch nog maar even door te gaan, nog even draven, even veiligheid zoeken. Maar als ze boven op de heuvel is valt ze neer, ze zakt door haar knieën en komt op de zachte grasbodem terecht. Ze ademt snel en is doodop, en ze valt neer op haar zij, met nog altijd dat verlangen, nog altijd het verlangen naar een kudde, hopend op een kudde die haar wel accepteerd, haar accepteerd met haar vlekken, niet omdat ze een foutje is van haar moeder en de tinker hengst... maar omdat ze Queeny is, Queeny van de....ja, van de wat eigenlijk? Van de Queeny kudde? lekker dan, ik heb geen kudde, denkt Queeny, ik sta er alleen voor. En doodop laat ze haar hoofd vallen.

http://www.itisjustmeyouknow.blogspot.com

2New chapter of my life Empty Next morning za 5 mei - 21:27

Acapella

Acapella

Queeny rekt zich uit, ze was in slaap gevallen, dit was zo niet de bedoeling! Misschien zit haar oude kudde of een nieuwe slechte kudde wel achter haar aan!
Ze stapt weer naar de rivier en loopt de rivier in, als ze het water langs haar benen voelt glijd er een vredig gevoel over haar heen. Ze koelt af en het opgedroogde zweet begint er af te glijden, ze stapt nog wat verder het water in. Nu staat ze met haar neus ook in het water en ze begint te drinken. Het water is nog ijs en ijskoud, maar ze heeft zo'n dorst dat ze wel MOET drinken. Ze heeft gisteravond te veel vanzichzelf gevraagt, dus ze zal het vandaag rustig aan moeten doen.

Ik blijf in de buurt van de rivier, dan heb ik altijd water en om me heen is genoeg gras om me van te voeden. mompelt Queeny zacht. Ik hoop op wat koeler weer vandaag, dat is fijner als je zo veel moet rennen. Queeny heeft gehoort van de QS kudde, en hoopt dat ze die kudde vind om zich daarbij aan te sluiten. Dat is een goede kudde, daar is ze veilig.

En na dat Queeny heeft gedronken en gegeten gaat ze weer verder in een tölt haar fijnste gang, vind ze zelf, een verboden gang om uit te voeren, verboden door haar vader, maar die is er nu niet dus gaat ze in deze gang op naar de QS kudde....


EDIT MAGNIFICO: Het is niet de bedoeling dat je dubbelposten maakt. Daarnaast schrijf je óf in de derde persoon, óf in de eerste persoon tegenwoordige tijd. Het is de bedoeling dat je in de derde persoon enkelvoud verleden tijd schrijft.

http://www.itisjustmeyouknow.blogspot.com

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum