Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Where i belong, is where my heart belong

2 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

Belvedere

Belvedere

Waar was hij nu dan weer in terechtgekomen? In welke hemel of hel was hij nu terechtgekomen? In welk land was hij nu dan weer? Hij was ook zo'n sukkel, eerst dwaalt hij jarenlang rond tot hij zes is, dan komt hij ergens terecht, weet hij niet waar en loopt hij in alle domme moed die hij bezat door om op verkenning te gaan. God mocht weten wat voor kwaadaardige wezens hier zaten, god mocht weten wat voor roofdieren hier allemaal zaten en hoeveel. De reusachtige hengst van rond de twee meter verplaatste zich langzaam over het zachtjes golvende gras.

,,Hehe, jullie veulens kunnen ook nooit rustig zijn.'' Mopperde zijn moeder, het nu al grote veulentje stond stil en keek zijn moeder vragend aan. ,,Maar mam, ben jij dan nooit een veulen geweest? Jij wou vroeger toch ook spelen.'' Hij snapte niet dat zijn moeder altijd zo serieus was. ,,Natuurlijk ben ik vroeger een veulen geweest.'' Beaamde zijn moeder, maar ze was nog niet klaar. ,,Maar ik ben opgegroeid.'' Belvedere keek zijn moeder vragend aan. ,,Opgegroeid? Wat is dat?'' Zijn moeder zuchtte eens diep en haalde goed adem. ,,Luister, als je jong bent wil je spelen, dat begrijp ik, maar als je ouder wordt groei je op, je word serieuzer, je gaat minder spelen. Snap je dat? Dat is normaal?'' Hij was een beetje verontwaardigd, moest hij ook opgroeien? Hij wou niet opgroeien! ,,Nee, dat snap ik niet. Wie wilt er nou weer opgroeien? Ik wil niet opgroeien, ik wil voor altijd jong blijven!'' Protesteerde Belvedere.

Een kleine waterige glimlach gleed over zijn gezicht toen hij dacht aan de dag dat zijn moeder dat gezegd had. Een kleine vlinder fladderde voor hem uit, hij spitste zijn oortjes en draafde er vrolijk achter aan, ondertussen keek hij bewonderend om zich heen, naar het prachtige gebied waar hij in liep. Hij had er verhalen over gehoord, over de kuddes die er waren, maar dat was dan ook wel echt het enigste. Hij wist dat er een neutrale kudde was, twee goede en twee slechte kuddes. Hij zelf wou zich graag bij een van de goede kuddes voegen. Plots verscheen er een merrie voor hem, maar omdat hij zijn blik gericht had op de vlinder die nog altijd voor hem uit fladderde had hij niet in de gaten dat hij steeds dichterbij de merrie kwam, tot hij haar plotseling voor zich zag, maar goed natuurlijk had hij weer te weinig tijd om af te remmen. Dus knalde hij al slippend, niet echt hard, maar acht was een heel ander begrip.


OOC; Alleen Kai!

Kai

Kai
VIP

Met lichte passen maakte Kai zich uit de voeten. Haar witte vacht was helemaal nat van het zweet. Haar hemelsblauwe ogen draaiden verwoed alle kanten op. Er was geen enkel gevaar te bespeuren. Ben ik dan eindelijk veilig? Kai durfde nog niet vaart te minderen. Stel dat de poema haar toch was gevolgd en haar nu vanuit de bosjes zat te bespioneren, wachtend op zijn kans om de kleine merrie te verrassen. De schimmelmerrie galoppeerde nog een kilometers of vier door. Toen moest ze wel stoppen, want anders zou ze tegen een boom knallen. Dat zou niet zo'n goed effect hebben op haar reputatie als leidster van Dénali. Kai minderde rap vaart en kwam tot stilstand. De angst voor de poema was iets geweken, maar nog steeds aanwezig. Kai keek voor de laatste keer met een schichtige blik rond. Geen poema die me zit te bekijken alsof ik een lekker hapje ben. De kleine merrie haalde een keer diep adem. Haar hart bonkte nu iets minder verwoed in haar borstkas. Ze moest zich niet zo opfokken over een poema. Eigenlijk, nu ze eraan terugdacht, wist ze niet eens zo zeker meer of het wel een poema was. Misschien was het wel gewoon een grote boskat of een hond geweest. Kai, waar maak je je toch altijd zo druk om. Om volledig de controle over haar lichaam terug te krijgen, boog ze haar sierlijke hals en begon wat te grazen. Eten had meestal een rustgevend effect op haar.

-Nog niet af :3-

http://coconutts.deviantart.com/

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum