Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Autumn is a second spring when every leaf is a flower. (Sunset)

2 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

Magnifico

Magnifico
Administrator

De zwartomrande oren van de kastanjebruine Quarter stonden enthousiast naar voren gespitst terwijl ze een vrolijk deuntje neuriede. In het ritme van haar melodie draafde de merrie ontspannen door haar meest geliefde gebied: De vallei. Een stevige wind liet haar manen vrolijk omhoog wapperen en haar staart in de wind wiegen. Een waterige zon scheen aan de hemel, waarbij enkele zonnestralen tussen de witten wolken door braken en de aardkorst met een prettige temperatuur verwarmden. Haar passen waren naar lange tijd weer soepel geworden, en ze begon haar figuur en spieren langzamerhand weer terug te krijgen. Ze genoot volop van haar "revalidatie" na de maanden dat ze drachtig waren geweest. Nu ze haar tweede dochter op de wereld had gezet, was haar humeur duidelijk verbetert. Nu ze niet meer drachtig was, en het gedoe met de kudde voor kort even in de doofpot had gestopt - ze wist voor honderd procent zeker dat die kwestie terug zou komen - was haar leven zonniger geworden. Niet eens de komst van de herfst, wat haar normaal zo van streek maakte, kon haar goede stemming niet verpesten. Ze was na een lange tijd weer écht gelukkig.
Ze zag de tweede V formatie van wegtrekkende ganzen in korte tijd door de hemel vliegen. Ze volgde de vogels een moment lang met haar donkerbruine ogen, waarna ze zich die weer voor haar richtte. Het kleine, kronkelende riviertje dat door het dal van de rivier liep alweer op haar netvlies blinken. Ze draafde met krachtige passen naar dat riviertje toe, haar oren nog steeds vrolijk naar voren gericht, en haar hals was in een ontspannen lichtjes gekruld. Toen ze bij de oever van het ondiepe riviertje kwam bleef ze niet staan, maar ze draafde door, waardoor de frisse waterdruppels opspatten en tegen haar buik en borst aan kwamen. Te midden van het riviertje - ze stond tot haar knieën in het heldere water - bleef ze staan. Ze liet haar manen heen en weer dansen, en liet toen haar neus naar het water zakken. Zodra haar lippen het water aanraakten, ontstonden er kringen in het water. Magnifico dronk enkele teugen, waarna ze haar hoofd levendig omhoog gooide. Ze maakte er een klein waterballet van. Ze glimlachte gelukzalig.

Wat haar echter meer interesseerde, was het feit dat de kleine Sunset de Quiet Sparkle had overgenomen. Ze had rustig gewacht en Navayo de kans gegeven om de kudde uit te dagen, maar dat was er niet van gekomen. Sunset was hem voor geweest, terwijl ze ook bij hun gesprek was. Lichtjes verward, toch ook weer blij dat Sunset die kans had gekregen. En zij vond werkelijk alles beter dan Sultan, die schoorvoetend de kudde had verlaten. Een sadistische grijns ontstond op haar gelaat. Sultan. Grinnikend schudde ze haar hoofd. Ze vond het geweldig dat zo'n kleine, jonge merrie onder de kont van een ervaren hengst had getrapt. Ze had lef, werkelijk. Zij gaf haar een reden om haar geliefde kudde weer binnen te treden. Ze wist niet precies de leden die er nu in zaten, of wie eruit waren gegaan. Maar ze was verdomd blij dat Sultan eruit was. Ze wist niet of Pearl er nog steeds in zat, of dat ze Sultan was gevolgd. Ze vermoedde het tweede, maar Pearl gezien, was niks voorspelbaar.
Magnifico draafde dansend het riviertje weer uit. Ze brieste eens ontspannen terwijl ze rustig doordraafde, op weg naar de eik wat haar favoriete plek was in heel Dream Horses. Zodra ze bij de dikke eik was aangekomen, die op een klein heuveltje stond, ging ze onder zijn takken staan. Ze keek omhoog, de bladeren hadden de geweldige kleuren die de herfst zo kenmerkte. Ze liet haar hoofd weer zakken. Ze nam een hap lucht, en ze hinnikte toen hard naar de kleine merrie die de Quiet Sparkle leidde.

[Sunnieset]

http://www.dreamhorses.actieforum.com

Sunset

Sunset
VIP

Ja, natuurlijk had de kleine, jonge, onervaren merrie eraan
getwijfeld of ze Sultan zou kunnen verslaan. Natuurlijk was ze onzeker geweest
over haarzelf. Als ze had verloren, zou ze uit de kudde zijn verbannen. Maar ze
zat er nog in, sterker nog, de kudde stond nu aan háár leiding! Het deed wel
wat met haar zelfvertrouwen dat ze Sultan van zijn plaats had gestoten. Nu maar
hopen dat er snel paarden zouden komen die in de kudde wilde. Ze had begin deze
maand weer een meldpunt gemaakt, maar daar was tot nu toe alleen Kát op komen
dagen. Tja, het was vier dagen geleden, maar toch vond ze het jammer. Maar ze
hadden nog drie dagen.
Het hele kudde-gedoe had haar een flinke boost gegeven, dat zeker. Zie je nu
wel dat ze toch wel ergens goed voor was? Zou Mischa trots op haar zijn? Ze
wist het niet. Wat zou ze nu veel over hebben voor een gesprek met Mischa… Ach,
ze kon Imogen wel een keer opzoeken. Dat zou hun allebij goed doen. Ze zou ook
binnen niet al te lange tijd een bijeenkomst organiseren, nog een keer de
rangen doornemen, kijken of iedereen het begreep. Kijken of iedereen ook echt
actief was.

Haar zwarte hoofdje schoot omhoog toen ze een krachtige hinnik hoorde. De hinnik
die Magnifico altijd uitstootte als er een activiteit was, daar leek de hinnik
op. Het was haar duidelijk dat de hinnik wel degelijk van Magnum was. Een
glimlach verscheen op haar snoet, en ze galoppeerde onmiddellijk in de richting
dieper de vallei in. Ze glimlachte toen ze het bruine paard bij de dikke eik
zag staan, en ging over in een draf, tot ze bij Magnifico aankwam, en stil kwam
te staan. Ze zou natuurlijk wat verbaast zijn. Sunset wist dat Navayo de kudde
wilde uitdagen, maar zij was dat toen ook van plan geweest, al eerder, en ze
had hem ook de tijd gegeven, maar toen hij niets deed, nam zij de stap. “Magnifico!”
zei ze vrolijk tegen de grote merrie voor haar. “Je riep voor de kudde, neem ik
aan?”

Magnifico

Magnifico
Administrator

Al snel kwam de bonte merrie op haar netvlies te staan. Ze glimlachte toen de merrie naar haar toe draafde. Haar oortjes stonden naar voren en ze brieste zachtjes als begroeting toen de merrie voor haar stond. Ze zei vrolijk haar naam. Sunset was altijd snel en vrolijk ter plaatse, vroeger was ze altijd erg verlegen en hield ze zich op de achtergrond. Gelukkig was ze uitgegroeid tot een zelfstandige en zelfverzekerde merrie. En zie hier: Ze was uitgegroeid tot een leidster!
'Ha, die Sunset!' zei ze vrolijk tegen de bonte IJslander. Haar oortjes stonden vrolijk naar voren gespitst en haar hoef stond ontspannen op rust. Als ze op haar favoriete plekje was, hoefde ze nooit te vrezen. Nooit had ze hier ooit gevaar gezien, nooit kwam hier haar ooit storen, tenzij ze iemand riep. En soms kwam er iemand aan om een gesprekje met haar aan te knopen.
Sunset vroeg of ze voor de kudde riep. Een glimlach verscheen op haar gezicht terwijl ze dat vroeg. Raar dat iemand die ze ooit had geleid, haar nu zou gaan leiden. Maar ze wilde haar graag helpen met de kudde en met de stand van zaken. Als het slecht zou gaan, zou ze ingrijpen en haar op de goede weg sturen. Ze had veel ervaring met de kuddes. Sunset had dan al heel lang in de kudde gezeten, nog nooit had ze die geleid. Een beetje hulp van buitenaf zou nooit verafschuwd worden, toch?
'Ja, ik riep je inderdaad voor de kudde. Ik zou graag weer deelnemen van de Quiet Sparkle,' sprak ze lieflijk. Ze keek indringend in de ogen van de kleine merrie. Ze wist dat zij haar niet zou weigeren, dat zou ronduit vreemd zijn. Haar oortjes draaiden een keer in het rond, waarna ze weer vrolijk naar voren spitsten. Ze wisselde van achterbeen welke ze op rust zou zetten. 'Maar ik tolereer geen lage rang, na wat ik allemaal voor jou heb gedaan,' sprak ze een beetje bars. Haar ogen priemden zich in de ogen van de jonge merrie. Ze wilde minstens Upper Sparkle zijn, zoals zij haar had gekroond in haar kudde, toen de Quiet Sparkle nog onder haar leiding stond. Ze kantelde haar hoofd een beetje, haar donkerbruine ogen in die van haar gericht.
'Trouwens, als je wilt kan ik Remember, Daesha en Epica nog roepen. Zij willen vast ook nog wel in de kudde,' bood ze toen vrolijk aan. Ze zou meteen een goede buit in de kudde slepen, haar gezin. Het zou ook wel logisch zijn als zij de kudde in kwam, haar dochters zouden volgen. En Remember hield ook van het kuddeverband, alleen hij had voor haar gekozen toen het puntje bij paaltje kwam. Ze waardeerde dat nog steeds. Haar boven een broer kiezen was erg dapper geweest. Maar Sultan was dan ook gewoon een lafaard en ze miste hem totaal niet toen ze hem de afgelopen tijd niet had gezien. Geen teken van zijn zwarte lichaam of zijn partner en dochter. Zolang ze bij haar en haar gezin uit de buurt bleven, hadden zij geen last van haar. Ze glimlachte weer vrolijk naar Sunset, haar ogen vriendelijk en zacht uitgedrukt.

http://www.dreamhorses.actieforum.com

Sunset

Sunset
VIP

Magnifico brieste zachtjes ter
begroeting. ‘Ha, die Sunset!’ zei haar oude leidster dan ook vrolijk terug
tegen haar
. 'Ja, ik riep je inderdaad voor de
kudde. Ik zou graag weer deelnemen van de Quiet Sparkle,' vervolgde Magnifico. 'Maar
ik tolereer geen lage rang, na wat ik allemaal voor jou heb gedaan,' de woorden
werden redelijk bars uitgesproken. Magnifico priemde haar ogen in die van haar,
maar Sunset liet zich niet zo makkelijk kennen. Vroeger was ze angstig naar
achter gestapt, ze voelde vanbinnen de neiging soms nog, maar nu ze leider was,
was dat verboden. ‘Verwacht je dat van me? Dat ik je bij de gewone leden in zou
zetten?’ ze keek Magnifico aan. Een glimlach verscheen toen op haar gezicht. ‘Ik
dacht dat je me toch wel zou kennen? Tuurlijk krijg je een rang die je
verdient; je bent Upper Sparkle,’ zei ze tegen de bruine merrie. 'Trouwens, als
je wilt kan ik Remember, Daesha en Epica nog roepen. Zij willen vast ook nog
wel in de kudde,' bood ze toen vrolijk aan. Sunset keek haar glimlachend aan. ‘Ze
moeten het wel zelf willen, hoor. Heet je nieuwe veulen Epica? Is het allemaal
goed gegaan?’ ze had toch nog geen andere hinnik gehoord, dus dit kon ze nog
wel informeren, maar daarna moest ze weer snel naar Indy. “Magnifico, je bent
zeer welkom in de kudde, dat weet je!” ze glimlachte.

-Wauw dit liep een beetje door elkaar heen...-

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum