Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Changing. I guess.

2 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Changing. I guess. Empty Changing. I guess. wo 10 jul - 23:50

Yia

Yia

De wind speelde wat met haar manen, ze hief haar hoofd wat meer en glimlachte gelukzalig. Ja dit goed zijn stond haar wel. Beter dan het slecht zijn. Ze was blij met de keuzes die ze gemaakt had. De meeting met Aaliyah was niet helemaal geweest zoals ze daarvoor verwacht had en de merrie had haar eigenlijk de stuipen op het lijf gejaagd. Ze was liever tégen dan mét de goude merrie. Er was nog maar een stap de gaan en dan was ze officieel ‘goed,’ het gene waar goed zijn om draaide volgens haar. Jezelf voegen bij een familie, ze wou dit zo graag dat ze makkelijk in staat was om te liegen. Er waren best wel wat dingen over zichzelf die ze een beetje kon aandikken. Zoals haar ouders, ze waren weg, zij had ze verlaten, maar ze kon prima zeggen dat ze dood waren, vermoord door slechte paarden. Als ze er dan een beetje tranen bij kon faken. Nee, nee, dat was gemeen. Ze zou stoppen met gemeen zijn, zou eerlijk worden. Een klein vlindertje landde op haar beige neusje. Ze schudde haar hoofd en keek toe hoe het blauw gekleurde vlindertje weg fladderde. Wat wou zij graag kunnen vliegen, in harmonie met de lucht net als het vlindertje dat zojuist van haar weg was gevlogen. Wat zou ze graag gebruik maken van de luchtstroom boven haar, haar vleugels spreiden en gewoon wegvliegen. Weg van de realiteit naar Joost mag weten waar heen. Ze schudde haar hoofd verwoed. Eerst focussen op de Quiet Sparkle en dan wellicht vlieglessen nemen. In een sukkeldrafje kwam ze aan bij het riviertje, voorzichtig stak ze haar neus in het water en nam twee slokken. Het smaakte haar totaal niet, het water was koud, brandde in haar keel van de kou en gleed direct door naar haar maag om het daar koud te maken, maar ze moest iets drinken. Uiteindelijk tilde ze haar hoofd op en hinnikte haar hinnik, hoog en schel, de hinnik van een veulen. Ongeduldig, hoewel ze geduldig leek, wachtte ze af op een reactie van deze mogelijk Sunset. Een kleine ijslander, waarschijnlijk een stuk groter dan Yia en zelfs de ijslander zou klein zijn. Maar ze moest wachten, Yia zou wel groter worden. Ooit.
 



OOC;

FAAAAAl, oké hij is echt heel erg slecht en Bruintje en klein en stom en argh, maar moet ff inkomen en ze is plots heel anders en stuff oja en voor Sunset :3

2Changing. I guess. Empty Re: Changing. I guess. do 11 jul - 23:42

Sunset

Sunset
VIP

Een hinnik schalde door het gebied en Sunset hief vermoeit haar hoofd. Gedachtes lieten haar hoofd niet met rust, en de vrolijke bui die ze had was totaal verdwenen. Ze wist ook niet waarom. Misschien had ze haar dag gewoon even niet. De galoppeerde naar de hinnik en zag een veulen staan, van misschien een half jaar oud. Gelukkig, er waren toch nog paarden die kleiner waren dan zij. Sunset stopte voor het beestje en glimlachte. Maar iets verraste haar. Het beestje rook naar de Horcrux. Ach, ze zou eerst wel even praten met het veulen. Hoe veel schade kon die nou aanrichten? "Hallo daar. Je riep me?" vroeg Sunset vriendelijk. Ja, het was dan misschien te zien dat ze moe was, maar vriendelijk en aardig was ze nog altijd. Dat zou ook nooit veranderen, of ze moest wel echt in een chagrijnige bui zijn. Maar kom op, zij was Sunset. Sunset en chagrijnig? Die twee woorden passen niet in één zin!

-sorry van de late reactie-

3Changing. I guess. Empty Re: Changing. I guess. vr 12 jul - 2:28

Yia

Yia

Het weer sloeg samen met de goede bui van Yia om, ze had het absoluut niet op slecht weer. Het was ronduit koud en de rustige wind van daarnet was omgedraaid in een storm wind. Een rilling gleed over de kleine rug van het fjordenveulen, die daar stond in het open veld, klein en kwetsbaar. Het leek alsof ze zo meegenomen kon worden door de sterke wind. Haar ranke lichaampje werd ook zowat omver geblazen door de wind, maar ze hield zich sterk. In de verte zag ze hoe een kleine gevlekte IJslander eraan kwam lopen. Een glimlach kwam rond Yia's gezicht te staan en een twinkeling stond in haar ogen. De IJslander was inderdaad klein. Ze was groter dan Yia, maar niet veel groter. Ze leek, tot nu toe, dat altijd vrolijke kleine kindje waar heel veel mensen zich uiteindelijk aan ging irriteren. Of dit voor de jonge leider van de Quiet Sparkle gelde was nog maar de vraag. De zwart wit gevlekte merrie stopte voor haar neus. De afstand die de merrie van haar nam was niet helemaal in proportie met dat wat Yia vroeger stelde, maar misschien was dit gewoon een deel van het goed zijn en moest ze er maar aan wennen. 
"Hallo daar. Je riep me?" Yia moest eventjes wennen aan de vriendelijke stem die de merrie tegen haar aansloeg, ze was het niet gewend om vriendelijke stemmen te horen, ook daar zou ze aan moeten wennen. `Uhm ja ik riep je. Mijn naam is Yia en uhh,-' Yia stopte eventjes met praten, alsof ze ergens angst voor was. Misschien was het wel angst om afgekeurd te worden. Alweer. ``- ik vroeg me af of ik me bij de Quiet Sparkle kan voegen,' vervolgde ze haar eerder gestarte zin. Met een glimlach en een hoopvolle houding keek ze de merrie aan. Het zou best kunnen dat ze geen veulens in de kudde wou. Maar ze was nog steeds goed en Yia had de indruk dat dit inderdaad zo'n 'ik hou van alles om me heen merrie' was.

 
OOC;
Flut :C

4Changing. I guess. Empty Re: Changing. I guess. zo 14 jul - 21:59

Sunset

Sunset
VIP

Nog voor ze het fjordenveulen bereikte sloeg het weer om. Waar net nog een rustige wind had gestaan, stond nu een stormwind, compleet met regen. Sunset krulde haar hals, zodat de regen niet in haar ogen zou komen en kwam uiteindelijk bij het veulen staan. `Uhm ja ik riep je. Mijn naam is Yia en uhh,-' Het veulen stopte even met praten. Sunset glimlachte vriendelijk, ging aan de rechterkant van het veulen staan, zodat haar lichaam de regen tegenhield voor het beestje en knikte Yia bemoedigend toe. `- ik vroeg me af of ik me bij de Quiet Sparkle kan voegen,' vervolgde ze haar zin. Sunset keek haar aan. "Je ruikt een beetje naar Horcrux, Yia. En zoals je dan weet, is de Horcrux een slechte kudde. Waarom wil je bij de Quiet Sparkle?" Het was misschien een beetje een beschuldigende vraag, maar Sunset bleef vriendelijk, terwijl ze met haar lichaam het veulen zo veel mogelijk beschermde tegen de snijdende wind. "Wacht maar even met antwoorden. Ik stel voor dat we eerst een schuilplek zoeken!" ze moest hard praten om boven de wind uit te komen. Sunset hief haar hoofd. Ze waren niet ver van de Gletsjer. Daar waren wel grotten. Ze wenkte met haar hoofd naar links en duwde het veulen met haar neus die richting op. Na een paar minuten lopen kwamen ze inderdaad in een grot. Sunset liep erin, schudde zich uit en keek naar het veulen.

5Changing. I guess. Empty Re: Changing. I guess. wo 14 aug - 7:35

Yia

Yia

met het weer sloeg ook haar humeur om, een minuut of wat geleden kon ze het nog wel uithouden om vrolijk te blijven, nu neigde ze in haar oude gewoontes terug te komen en iedereen die ook maar probeerde zich met haar te bemoeien af te snauwen en van zich af te duwen. Maar ze moest zich ervan weerhouden om niet deze vriendelijke IJslandse merrie ook van zich af te duwen. Het was raar en lastig om iemand toe te laten zich zorgen over je maakte. Het voelde vreemd, maar toch veilig. Misschien beviel dit goed zijn haar uiteindelijk wel. "Je ruikt een beetje naar Horcrux, Yia. En zoals je dan weet, is de Horcrux een slechte kudde. Waarom wil je bij de Quiet Sparkle?" Shit, heel eventjes sloeg de nood over bij Yia, maar ze herstelde zichzelf meteen. Haar mond opende zich een fractie van een seconde een minuscuul klein beetje en eventjes hield ze haar adem in. Maar omdat ze zich zo snel weer kon herstellen, was het de merrie hopelijk niet opgevallen. Ze wou niet graag dat iemand over haar 'verleden' als 'slechte' wist. Maar misschien moest ze het vertellen, misschien zou het, zoals ze dat zeggen, wel 'opluchten'. 'Ik..-' Haar stem sloeg over en ze merkte dat ze trilde. '-I.. Ik was vroeger, zogenoemd, uhm, slecht. Ik weet niet in hoeverre veulens echt slecht kunnen zijn. Maar het kwam erop neer dat ik iedereen van me afstootte en niemand toeliet ook maar te proberen zich met mij te bemoeien. Ik was behoorlijk gemeen en soms neig ik het nog steeds te doen. Ik wil het afleren en..-' er volgde een lange pauze waarin ze eventjes op adem kwam en haar volgende woorden bij elkaar raapte. Maar er was geen tijd om haar woorden te vervolgen. "Wacht maar even met antwoorden. Ik stel voor dat we eerst een schuilplek zoeken!" Direct sloeg haar mond weer dicht. Gehoorzaam liet ze zich aanraken door Sunset. De lichte aanraking had raar gevoeld, alsof er een stuk muur van haar veilig en zorgvuldig opgebouwde fort was afgebroken, maar ze liet het met enige moeite toe. Braaf liep ze naar links, het lopen duurde aardig lang en aangezien er door beide paarden geen woord werd gezegd stelde Yia zich op alle situaties in en bedacht ze haar komende woorden. Uiteindelijk kwamen ze bij de grot, het stelde niet veel voor, maar het was ruim zat voor beide paarden om te schuilen. En er was, tot Yia's genoegen ook nog genoeg ruimte voor beide paarden om zelfstandig en niet tegen elkaar opgeduwd te staan. Het was eventjes stil toen Yia besefte dat de merrie waarschijnlijk wachtte totdat zij zou gaan praten. Dus begon ze, `Sunset, ik.. Zou jij mij willen helpen? Met het goed zijn bedoel ik,' uit schaamte liet Yia haar hoofd een beetje zakken en keek ze naar de grond, wanhopig wachtte ze af op een hopelijk positief antwoord.

6Changing. I guess. Empty Re: Changing. I guess. zo 18 aug - 3:46

Sunset

Sunset
VIP

Sunset merkte dat de kleine merrie nog heel erg moest wennen aan het feit dat Sunset vríendelijk tegen haar was. Toen ze vroeg naar de slechte kudde zag ze dat Yia even gespannen werd. Waarom? 'Ik..-' Sunset knikte bemoedigend.  '-I.. Ik was vroeger, zogenoemd, uhm, slecht. Ik weet niet in hoeverre veulens echt slecht kunnen zijn. Maar het kwam erop neer dat ik iedereen van me afstootte en niemand toeliet ook maar te proberen zich met mij te bemoeien. Ik was behoorlijk gemeen en soms neig ik het nog steeds te doen. Ik wil het afleren en..-' Yia nam een pause en Sunset onderbrak haar om te zeggen dat ze beter een schuilplek konden zoeken. De grot waar ze in kwamen was ruim genoeg voor hen beide en er was nog ruimte over, zodat ze niet heel krap op elkaar stonden. Het veulen bleef even stil. Sunset dacht na over haar eerdere woorden. Het veulen was dus slecht, had waarschijnlijk ook een hinnik gedaan naar Aaliyah. Waarom wilde ze nu ineens goed zijn? Dat was een hele stap. Dat was, wat Sunset betrof, een té grote stap. `Sunset, ik.. Zou jij mij willen helpen? Met het goed zijn bedoel ik,' Sunset glimlachte naar het beestje en dacht na. Zelf vond ze het niet zo'n goed idee om Yia nu al in haar kudde te laten, maar als ze haar nou inderdaad hielp om goed te worden, en het pakte goed uit, dan zou ze haar alsnog in de kudde kunnen laten! "Luister Yia, ik heb een idee. Ik vind het nog geen goed idee om je nu in de kudde toe te laten. Maar, ik wil je wel helpen om echt goed te worden. Als dat lukt, en je wordt echt goed, en niet meer slecht, dán laat ik je toe in de kudde. Maar je moet het echt willen, en als je écht goed bent, verwacht ik geen slecht gedrag meer te zien. En natuurlijk heeft ieder paard goede en mindere dagen, ik ben ook wel eens chagrijnig enzo. Maar ik bedoel dat je het niet erg vind om hulp te accepteren en paarden nooit pijn zult doen voor de lol." ze keek het beestje aan en keek of haar woorden goed waren over gekomen.

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum